De KSF feliciteert Bos Incasso met het behalen van het ISO 18295 certificaat.
01 maart 2022

De KSF feliciteert Bos Incasso met het behalen van het ISO 18295 certificaat.

Bos Incasso heeft 2 februari jongstleden het ISO18295 certificaat behaald. Deze certificering is speciaal bedoeld voor de klantenservice. Hiermee laat Bos Incasso zien dat zij het klantcontact op het hoogst mogelijke niveau uit wil voeren.

Bos Incasso beschikt over verschillende keurmerken. Deze certificering is toch net iets anders. Het is niet een boekwerk van regeltjes, maar geeft juist richting aan wat er moet gebeuren om tot het excellente klantcontact te komen. Dit maakt dat het hier met name gaat om de klantgerichtheid, waarbij het verhogen van de klantbeleving het doel is.

Maurits Colly, algemeen directeur, is erg blij met het behalen van dit keurmerk. ‘Het is voor onze klanten én ons een onafhankelijke bevestiging dat we het contact met de klanten goed op orde hebben. Daarnaast geeft het ons handvatten om dit contact naar een nog hoger plan te brengen. En, tegelijkertijd hebben onze medewerkers het branchecertificaat van de Klantenservice Federatie behaald. Hierbij zijn zij extern getoetst op hun klantgericht-, oplossingsgericht- én deskundigheid. Waardoor zij nog beter in staat zijn om een betaalafspraak aan te bieden die aansluit bij de (financiële) mogelijkheden van de debiteurklant. En dát is waar wij het uiteindelijk allemaal voor doen.’

Audit LRQA

Begin november 2021 is de certificeringsaudit uitgevoerd door LRQA waarna de Klantenservice Federatie akkoord heeft gegeven om het certificaat te verstrekken.

Als geen ander weet Bos Incasso dat het oplossen van schulden om persoonlijke dienstverlening gaat. Deze persoons- en oplossingsgerichte benadering is bij ons al jaren de norm en met dit keurmerk zijn we in staat nog beter aan te laten sluiten bij het klantcontact.

De KSF is trots

We zijn trots op deze prestatie! Bos Incasso heeft hard gewerkt om deze certificeringen te behalen. Goed om te zien dat een lid maximaal gebruikmaakt van de mogelijkheden die we als branchevereniging bieden om de kwaliteit van klantenservice goed op orde te krijgen en te houden.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.