Klantenservice Federatie

Leveranciersparticipatie

Alle mogelijkheden op een rij

Leveranciersleden beschikken over veel kennis die vaak relevant is voor de hele klantcontactbranche. Wij stellen onze leveranciersleden graag in staat hun specialistische kennis en expertise in het kader van hun lidmaatschap binnen KSF te delen. 


KSF hanteert voor het delen van die kennis vanuit het lidmaatschap wel een aantal kaders en spelregels. Dit met het oog op het creëren van een gelijk speelveld voor alle leveranciersleden, maar ook met het oog op de belangen van onze andere ledengroepen. De mogelijkheden om vanuit het KSF-lidmaatschap kennis te delen, de kaders en spelregels die daarbij gelden worden op deze pagina beschreven.


De belangrijkste regel is dat KSF is onafhankelijk is. Als brancheorganisatie kunnen we alleen succesvol zijn als kennisdeling door leden binnen het lidmaatschap gebeurt vanuit de intentie om de doorontwikkeling van het vak en de sector te stimuleren en andere leden te helpen met goed onderbouwde kennis of ervaring op relevante thema’s, zonder dat die bijdrage aan kennisdeling wordt overheerst door een eenzijdige visie of commerciële content. Voor (leveranciers-)leden die daarnaast ook meer commercieel zichtbaar willen zijn, zijn er verschillende mogelijkheden om zich als sponsor of adverteerder aan KSF te verbinden.

De mogelijkheden!

Content delen

Co creatie

Showcases

Ledengids

Inspiratiedag

Marktoplossingen

korting

Ledenkorting

sponsor-icoon

Sponsoring

KSF Relatiegeschenk

Kennisdeling

Let op: alle aangeleverde kennis wordt getoetst op relevantie en inhoud door onze expertgroepen en het KSF-bureau.

Content

Eigen productie

Heb je een onderzoek gedaan? Een e-book of whitepaper geschreven? Of bijvoorbeeld een tool of stappenplan ontwikkeld?


Delen met de leden van KSF betekent:

  • Je document wordt gedeeld in kennisbank van de KSF Ledenomgeving
  • KSF plaatst een post op het forum in de KSF Ledenomgeving over jullie content
  • In de nieuwsbrief wordt de content gemeld onder het kopje ‘nieuwe ledencontent in de ledenomgeving’

KSF deelt geen contactgegevens van de leden die de documentatie bekijken. Je biedt leden de mogelijkheid kennis te vergroten en brengt tegelijk jullie organisatie met relevante inhoud onder de aandacht.

Co creatie

Heb je een idee voor een onderzoek, e-book, blog of iets dergelijks en sluit het onderwerp aan bij een van de thema's uit het jaarplan van KSF?


Co creatie met KSF betekent:

  • KSF verbindt de naam KSF aan het project
  • Ideeën worden beoordeeld door de expertgroepen: past het in de jaarthema's? Is het relevant voor de branche? Behoud KSF een onafhankelijke positie?
  • Er worden altijd andere leden en expertgroepen betrokken bij de uitvoering van het project

KSF denkt en werkt mee aan de inhoud en helpt met de verspreiding van de content via eigen kanalen en waar mogelijk en relevant via de (vak)pers.

Sessies

Showcases

KSF organiseert jaarlijks diverse kennissessies in samenwerking met de expertgroepen. KSF biedt (leveranciers-)leden de mogelijkheid om showcases aan te dragen bij expertgroepen. Als de showcase voldoet aan de voorwaarden wordt er gekeken of deze als blog of kennissessie kan worden uitgewerkt.


  • De showcase sluit aan bij de thema’s van KSF
  • Een showcase wordt (mede) gepresenteerd door een klant of externe spreker
  • Een deelnemer gaat naar huis met concrete handvaten en of kennis
  • De eventmanager van KSF en de expertgroepen worden altijd betrokken bij het uitwerken van een showcase

KSF deelt geen contactgegevens van de leden die de sessie bezoeken.

Bedrijfspresentatie

Ledengids

Ieder lid krijgt een pagina in de KSF Ledengids. Hier mag je jezelf presenteren zoals je dat zelf wilt.


Er is ruimte voor de volgende content:

  • Over ons
  • Bedrijfsvideo
  • Producten/ diensten
  • Contactgegevens
  • Slogan
  • Keyword
  • Logo

En alle leden geven antwoord op de vraag waarom zij zich hebben aangesloten bij de Klantenservice Federatie.

Inspiratiedag

Marktoplossingen

Heeft jullie organisatie een product of dienst wat een oplossing biedt voor een vraagstuk wat gelinkt kan worden aan een van de thema's van KSF?


KSF biedt de mogelijkheid om via een videopresentatie KSF-leden te informeren over jullie oplossing. Deze presentatie komt op een themapagina over dit vraagstuk. Welke via nieuwsbrief en social media onder de aandacht gebracht.


  • Ideeën voor themapagina's worden beoordeeld door de expertgroepen en het KSF-bureau.
  • Een themapagina gaat pas live als er vanuit merdere leveranciers oplossingen voor het vraagstuk gepubliceerd kunnen worden

Voordelen & sponsoring

korting

Ledenkorting

Exclusieve korting voor KSF-leden op jullie events, producten of diensten nemen we graag op in de KSF Ledenomgeving.


  • Invulling van (eventuele) aanvullende promotie van de aanbieding wordt door KSF-bureau bepaald.
  • KSF heeft het recht om de plaatsing van een ledenaanbieding te weigeren
sponsor-icoon

Sponsoring

Draag bij aan het succes van KSF: word sponsor van onze activiteiten en creëer zichtbaarheid voor jouw organisatie.

Sponsormogelijkheden o.a.:

  • Jaarsponsor
  • Sponsor een event
  • Subsidieer onderzoek
  • Maak de lunch of borrel tijdens de expertsessies mogelijk
  • Advertorial nieuwsbrief

Relatiegeschenken

Samen sterk voor een groot en relevant KSF.Nodig jouw klanten uit om deel te nemen aan expertsessies of deel een onderzoeksrapport van KSF. Voor betaalde events van KSF krijg je altijd een kortingscode om met jouw klanten te delen. 

Altijd beschikbaar om cadeau te doen: KSF-kennismakingspakket. Incl. de ISO 18295 e-learning.