Klantenservice Federatie de branchevereniging voor Klantcontact

Waarom aansluiten bij de Klantenservice Federatie?

De voordelen van een lidmaatschap

1. Kennisdeling, kennisdeling & kennisdeling

Expertsessies & events

Jij en je collega’s krijgen exclusief toegang tot de tientallen expertsessies die de KSF jaarlijks organiseert. Vergaar kennis over alle belangrijke thema’s in de klantcontactbranche. Heb je zelf een expertise waar je graag over wilt delen? De Klantenservice Federatie biedt je het podium.

Kennisbank

Krijg toegang tot onze kennisbank in de KSF Ledenomgeving. Daarin vind je tools, e-books, onderzoeken en nog veel meer. Overzichtelijk weergegeven, zodat je snel vindt wat je nodig hebt. Ook vind je hier verslagen van onze events en je kunt van steeds meer events de opname terugkijken.

Advies

Advies over wet- en regelgeving: actuele thema’s rondom wet- en regelgeving worden door onze beleidsmedewerker gemonitord en uitgezocht. Belangrijke informatie wordt gedeeld met onze leden. Dit gebeurt op eigen initiatief, maar ook met vragen kun je bij ons terecht.


2. Laat zien dat je organisatie waarde hecht aan kwaliteit

Kwaliteitsborging klantcontact

Klant & mens centraal

Leden van de KSF committeren zich aan onze 7 servicebeloften. Dat betekent dat onze leden handelen met oog voor het welzijn van de klant en de medewerker. Ze bieden goede arbeidsomstandigheden en ontwikkelingsmogelijkheden, ook bij het uitbesteden van werk. Zorgvuldigheid rondom klantgegevens en goede bereikbaarheid van de klantenservice zijn belangrijke onderwerpen.

Kwaliteitsnormering & ontwikkeling

De KSF beheert het ISO 18295-register voor contactcenters en is het exameninstituut voor het   branchecertificaat voor medewerkers in klantcontact. Door de certificering laten leden zien dat zij de waarde en het belang inzien van de ontwikkeling van medewerkers en de kwaliteitsnormering van hun organisatie.

3. Ontwikkel jezelf en word onderdeel van het KSF netwerk

  • Meedoen

Je kunt meedoen in werkgroepen, commissies en expertgroepen. Zo werk je aan je persoonlijke ontwikkeling, terwijl je je inzet voor de ontwikkeling van ons vakgebied. Hoe mooi is dat?


  • Netwerk

Je leert mensen kennen tijdens expertsessies en workshops. Dit zijn meestal kleine groepen en wij sturen altijd op interactie, onder andere in break-out sessies. Contact leggen met branchegenoten is nu gemakkelijker dan ooit. In de online KSF Ledenomgeving sta je in direct contact met branchegenoten. Praat mee en stel vragen in privégroepen of op het forum. En ook 1-op-1 contact is zo gelegd.

4. Help je ons om de politiek te beïnvloeden?

Belangenbehartiging

Wij praten in Den Haag mee over wet- en regelgeving die van belang is voor ons vakgebied. We functioneren als klankbord voor de ambtenaren die wetsvoorstellen schrijven en lobbyen actief als er wetgeving wordt voorbereid die van invloed is op de bedrijfsvoering in de branche. Help je ons in Den Haag of in gesprek met andere stakeholders?

Branche-imago

We maken ons, samen met leden, hard voor de positie van het vakgebied. Wanneer het negatief in het nieuws komt, staan wij klaar om het juiste beeld te geven. En we zoeken actief de media op met onze goede verhalen. Daarnaast helpen wij leden met het verbeteren van de positie van klantenservice in hun organisatie.

5. Laat de klantcontactbranche zien wie je bent

Je wordt geïntroduceerd

Nieuwe leden worden geïntroduceerd tijdens de ALV, in de nieuwsbrief en via LinkedIn. Bovendien krijgt je organisatie een vermelding op de ledenpagina. En leveranciersleden krijgen een eigen pagina in de online leveranciersgids. Die pagina kun je vullen met tekst en (bewegend) beeld over je organisatie.

Draag bij aan events

Tijdens de jaarlijkse KSF Inspiratiedag kun je jouw product, tool of dienst demonstreren. Daarnaast kun je bijdragen aan expertsessies. Expertsessies zijn altijd puur informatief, nooit commercieel. Best practices zijn een belangrijk onderdeel. Heb jij een mooie voorbeeldcase die je met ons wilt delen?


Deel content in de kennisbank

Leden kunnen content, zoals whitepapers, handboeken, onderzoeken of showcases aanleveren voor de kennisbank. Geen commerciële boodschappen, de naam van je organisatie wordt wel duidelijk vermeld bij het document.


Of word sponsor van een groot event

Wil je extra in de spotlight? Leden krijgen de mogelijkheid om het KSF Jaarcongres, de KSF Inspiratiedag en/of het KSF HR-congres te sponsoren. Sponsormogelijkheden variëren van brandexposure op congressen tot actieve deelname aan de Inspiratiedag.

6. Een slimme financiële keuze

Korting en waarde


Ook financieel gezien is een lidmaatschap van de KSF slim. Je krijgt:

  • Ongelimiteerd toegang tot alle expertsessies t.w.v. €149,- per sessie
  • Eén gratis toegangskaart voor het KSF Jaarcongres t.w.v. €399,-
  • Na de gratis toegangskaart betaal je het ledentarief: je krijgt €200,- korting op elke extra toegangskaart voor het KSF Jaarcongres
  • Het rapport van het Trend- en Benchmarkonderzoek Klantinteractie van Stichting KIRC t.w.v. €30,75
  • Toegang tot alle tools en onderzoeken in de KSF Ledenomgeving kennisbank t.w.v. €695,- per jaar
  • €5,- korting op de kosten, per examen, voor KSF Branchecertificaat A
  • €25,- korting op de kosten, per examen, voor KSF Branchecertificaat Allround
  • €25,- korting op de kosten, per examen, voor KSF Branchecertificaat B
  • Korting op events van derden in de branche

Subsidieaanvragen


Je kunt aansluiten bij gezamenlijke subsidieaanvragen. Zo is er in 2014 door een subsidieaanvraag van de KSF, €900.000 beschikbaar gesteld door het Ministerie van SZW voor om- en bijscholing in onze sector. Als enige sector hebben we het bedrag ook volledig benut.

Reden genoeg om lid te worden?

Je kunt je direct aanmelden. Heb je nog een vraag? Laat het ons weten!
arrow_drop_up arrow_drop_down