Patch Marketing opnieuw gecertificeerd voor ISO 18295
Patch Marketing opnieuw gecertificeerd voor ISO 18295
19 februari 2024 
1 min. leestijd

Patch Marketing opnieuw gecertificeerd voor ISO 18295

Facilitair contactcenter Patch Marketing uit Den Bosch is recent opnieuw gecertificeerd voor het ISO 18295 certificaat voor klantcontactcenters. Het facilitaire contactcenter dat voornamelijk actief is in de sectoren financiële dienstverlening, zorg en retail ontving op 19 februari jl. uit handen van KSF-directeur Roel Masselink het bijbehorende certificaat. “De ISO 18295 heeft onze organisatie veel gebracht. Het is het tastbare en objectieve bewijs van onze belofte om excellent klantcontact te leveren. Wij willen met bewezen kwaliteit, vertrouwelijkheid en gastvrijheid bijdragen aan het positieve imago dat onze sector en onze medewerkers verdienen,” zegt een trotse Eric Uijting, partner bij Patch Marketing bij de uitreiking.

ISO 18295 als norm stellen voor alle klantcontactorganisaties

Uijting is een warm pleitbezorger van de ISO 18295. Binnen de ISO 18295 bepaalt een organisatie de eigen normen voor excellent klantcontact en laat zich op vervolgens op die normen en het behalen daarvan objectief toetsen. “Doen we wat we onze klanten, onze medewerkers en onze organisatie beloven. Dat is de crux van de ISO 18295”, aldus Uijting. Hij vervolgt: “Wat mij betreft moet voor ieder klantcontactcenter in Nederland het hebben van de ISO 18295 de norm zijn. Niet alleen omdat het je als organisatie veel oplevert, maar ook omdat we zo als sector laten zien kwaliteit hoog in het vaandel te hebben.” KSF-directeur Masselink onderschrijft het sectorbrede belang van de ISO 18295. “Het is voor ons als sector een belangrijk instrument om al te rigide ‘one-size-fits-all’-regelgeving te voorkomen”, aldus Masselink.

Gratis begeleidingstraject

KSF ondersteunt organisaties die willen certificeren of het gesprek hierover intern willen starten met een actief begeleidingstraject waarin experts en ervaringsdeskundigen de deelnemers meenemen en coachen langs alle aspecten van de ISO-normering. Binnenkort start een nieuw traject waarvoor deelnemers zich nog tot 8 maart kunnen aanmelden. Voor KSF-leden is dit traject gratis. Niet-leden betalen hiervoor €2.395,- excl. btw.

Meer weten en aanmelden kan via events@klantenservicefederatie.nl.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen