Duizenden beginnende medewerkers klantcontact hebben in de afgelopen jaren branchecertificaat A behaald. “En nu hebben we ook een certificaat voor ervaren mensen. Ze krijgen daarmee de erkenning die ze verdienen,” vertelt Gretha de Groot, senior beleidsmedewerker van de Klantenservice Federatie. “We toetsen voor dit certificaat Allround op eigenaarschap, kwaliteitsgerichtheid, inlevingsvermogen in klant en organisatie en flexibiliteit en creativiteit. Dat doen we in een online assessment.”
De Commissie Ontwikkeling & Certificering van de KSF is er trots op een nieuw certificaat te introduceren. Na A bleek er in de branche behoefte aan een steviger certificaat voor ervaren medewerkers die net dat beetje extra bieden in de customer experience en in de relatie van klant en organisatie.
Het certificaat is een mooie volgende stap in de ontwikkeling van medewerkers. Werkgevers geven hun medewerkers erkenning en trots op zichzelf en borgen er de kwaliteit in de organisatie mee.
Het nieuwe certificaat Allround is verkrijgbaar bij de KSF. Meer informatie over de KSF Branchecertificaten.