Nieuws over Nederlands nummergebruik vanuit het buitenland
Nieuws over Nederlands nummergebruik vanuit het buitenland
25 februari 2021 
0 min. leestijd

Nieuws over Nederlands nummergebruik vanuit het buitenland

De Directie Digitale Economie van het Ministerie van EZK is van plan de telecommunicatiewet te wijzigen. In de zomer van 2021 wordt daarvoor een internetconsultatie geopend. Aanleiding is het toenemend misbruik van diverse contactkanalen door middel van phishing (gegevens op onrechtmatige wijze op afstand verkrijgen) en spoofing (het nummer van een andere afzender wordt getoond). Authenticatietechnieken zijn een belangrijke oplossing voor fraude in de vorm van phishing en spoofing. Tevens is het Nederlands nummergebruik vanuit het buitenland onderdeel van de wetswijziging. Er komen beperkingen op dat nummergebruik en op het gebruik van alfanumerieke gegevens.

De KSF heeft bij het ministerie aangegeven Nederlands nummergebruik vanuit het buitenland voor Nederlandse organisaties mogelijk te willen houden, na een consultatie bij enkele leden. Uiteraard staan wij achter voorstellen ter voorkoming van misbruik. Vertrouwen in de contactkanalen is voor onze sector van groot belang. Wanneer de consultatie wordt geopend informeren wij onze leden daarover.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

 

 

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen