Modernisering Consumentenbeleid EU
Modernisering Consumentenbeleid EU
22 augustus 2018 
1 min. leestijd

Modernisering Consumentenbeleid EU

 

Gisteren organiseerde EZK een bijeenkomst voor stakeholders over de modernisering van het Europees Consumentenbeleid: New Deal for consumers. Het doel is de huidige regels aan te passen aan de huidige tijd. Zo stelt de Europese Commissie o.a. meer transparantie voor op online marktplaatsen, meer flexibiliteit voor het aanbieden van communicatiemiddelen, uitbreiding van de bescherming van consumenten m.b.t. digitale diensten en het verminderen van lasten voor bedrijven. De KSF was bij de bijeenkomst van EZK.

Wetenschappers en vertegenwoordigers van grote groepen ondernemers dachten mee over oplossingen voor meer duidelijkheid voor consumenten. Transparantie en duidelijkheid kunnen verbeteren door aanpassingen van de wet, maar we zien ook kansen in het beter voorlichten van consumenten.

Tevens werd er gesproken over mogelijke richtlijnen voor Internet of Things (IoT). Welke voorlichting zouden consumenten moeten krijgen over het gebruik ervan, over welke gegevens er worden verzameld en over wat de fabrikanten ermee (kunnen) doen. Input van leden hierover is welkom.

EZK wil een customer journey uitwerken voor een campagne om consumenten beter op de hoogte te brengen van hun rechten bij met name online aankopen binnen en buiten de EU en IoT. De KSF werkt daar graag aan mee, samen met leden. Wil je bijdragen? Meld je bij ons aan!

De KSF blijft in contact met EZK en we houden onze leden op de hoogte van de ontwikkelingen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen