ISO-norm contactcenters bevestigt kwaliteit klantcontactcenter Shared Services Center DJI
28 juli 2021

SSC DJI ontvangt als tweede overheidsorganisatie in Nederland het ISO-certificaat voor contactcenters SSC DJI heeft voor het Klanten Contact Centrum (KCC) de basis goed neergezet, met als belangrijk doel het optimaliseren van processen en werkinstructies, om de kwaliteit van klantcontact voor klanten, medewerkers en organisatie te verbeteren. ISO 18295 is daar een goed middel voor. “Eigenlijk biedt de zelfevaluatie die voorafgaat aan de audits alle tools om een klantcontactcenter goed neer te zetten,” zegt Manpreet Chand, Projectleider Contact & Services. Met deze goede basis wil SSC DJI het toonaangevende SSC zijn van het ministerie van Justitie en Veiligheid, gedreven vanuit vakkennis en kennis van klanten en processen. Kwaliteitscertificaat voor klantcontact Susan Soleimani, senior projectmanager van de Klantenservice Federatie, reikte het ISO-certificaat uit op 19 juli 2021 in Veenhuizen. “Ik ben er trots op dat ons lid SSC DJI de ISO-certificering heeft behaald,” vertelt ze. “ISO 18295 is hét kwaliteitscertificaat voor klantcontact. SSC DJI heeft als contactcenter de basis goed neergezet om goede service te verlenen. Met deze norm houden we de kwaliteit van klantcontact in Nederland op een hoog niveau.” Zaken op orde De ISO 18295 standaard is de wereldwijde servicenorm voor contactcenters. De norm stelt eisen aan alle vormen van klantcontact, zowel telefonisch als digitaal. De gestelde eisen helpen klantcontactcenters om nog beter te voldoen aan de verwachtingen van de klant en de kwaliteit te verankeren in de processen. Met deze ISO-norm zijn de zaken op orde om goede service te verlenen. De Klantenservice Federatie is voorzitter van de Nederlandse commissie ISO 18295 voor contactcenters en is de partij die de ISO-certificaten uitreikt en registreert.