Introductiebijeenkomst ISO 18295 | Samen naar excellent klantcontact!
Introductiebijeenkomst ISO 18295 | Samen naar excellent klantcontact!
14 juni 2023 
0 min. leestijd

Introductiebijeenkomst ISO 18295 | Samen naar excellent klantcontact!

Samen naar excellent klantcontact! Op een zonovergoten vrijdagmiddag zetten 11 organisaties op het kantoor van KSF de eerste stap richting ISO 18295. Paul van Ladesteijn, één van de initiatiefnemers achter de ISO 18295, gaf een introductie over de internationale standaard voor contactcenters. In kleine groepjes gingen de deelnemers daarna direct aan de slag met een van de vele thema’s uit deze norm voor klantcontactcenters. Naomi Verheij (Contact4You) was als ervaringsdeskundige aanwezig om de deelnemers op weg te helpen.

Deze middag was een perfecte illustratie van het begeleidingstraject dat KSF is gestart om samen op weg te gaan naar excellent klantcontact: aan de slag met de gedeelde informatie over de norm, elkaar helpen met de vertaalslag naar de eigen organisatie en kunnen terugvallen op de kennis en expertise van (ervarings-)deskundigen.

De deelnemers aan de introductiebijeenkomst besloten tijdens de bijeenkomst om deze zomer zelfstandig aan de slag te gaan met de zelfevaluatie. In september starten dan de maandelijkse bijeenkomsten waarin de deelnemers met elkaar de verbeteracties die uit de zelfevaluatie voortkomen gaan bespreken. Ter ondersteuning in het hele traject, krijgen de deelnemers toegang tot een e-learning waarin ISO 18295 auditor Gerard Noordermeer zijn kennis deelt. En natuurlijk kunnen de deelnemers in de online community bij elkaar en bij de ervaringsdeskundigen terecht met vragen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen