Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295
Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295
09 december 2025 
0 min. leestijd

Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295

Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295, de internationale kwaliteitsstandaard voor contactcenters. Vanmorgen reikten Roel Masselink en Doeke Bosma het certificaat uit aan Erik Admiraal en Peter Wols.

In het daaropvolgende gesprek werd duidelijk hoe sterk de afdeling Klantcontact binnen Stedin is gepositioneerd: ze staan zichtbaar vooraan in de organisatie. Het certificeringsproces bevestigt die rol in de organisatie. Het geeft ook de erkenning dat hun klantcontact aantoonbaar uitstekend is ingericht.

Volgens Erik Admiraal is de kern van het certificaat helder: “Dit predicaat bevestigt dat we niet alleen goed voor onze klanten zorgen, maar ook voor onze mensen. Het is een erkenning voor het harde werk van het hele team.”

Peter Wols begeleidde het traject en nam als start van dit proces deel aan het KSF-begeleidingstraject, waarbij hij de begeleiding door Paul van Ladesteijn vol lof benoemde. Volgend jaar start een nieuw (voor KSF-leden gratis) begeleidingstraject. Ben jij erbij tijdens de introductiebijeenkomst op 20 maart?

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen