Naar een Code voor Verantwoordelijk Markgedrag: denk en doe je mee?
Naar een Code voor Verantwoordelijk Markgedrag: denk en doe je mee?
09 maart 2023 
0 min. leestijd

Naar een Code voor Verantwoordelijk Markgedrag: denk en doe je mee?

Code verantwoordelijke marktgedrag voor de klantcontactsector

Het komend kwartaal – wanneer servicebelofte 5 over verantwoordelijkheid nemen bij uitbesteding centraal staat – gaat KSF zich samen met verschillende partijen hard maken voor de totstandkoming van een code verantwoordelijke marktgedrag voor de klantcontactsector.

Meedenken

Wil jij met jouw organisatie (inhouse klantcontact, facilitair klantcontactcenter of uitzendorganisatie) meepraten of meedenken over zo’n code? Meld je dan bij KSF-directeur Roel Masselink. Nu meepraten en meedenken betekent natuurlijk niet dat jouw organisatie zich op voorhand verplicht de code te ondertekenen. Vanzelfsprekend hopen we natuurlijk wel dat jouw organisatie die code te zijner tijd ook als een van de eersten zal tekenen.

De gehele keten verantwoordelijk

Het initiatief voor een code voor verantwoordelijk marktgedrag is het uitvloeisel van de handreiking die KSF het afgelopen najaar deed aan de onderhandelende partijen bij de CAO Facilitaire Contactcenters. In die handreiking gaf KSF aan zich sterk te zullen maken dat er vanuit de gehele keten een bijdrage wordt geleverd aan een duurzame, verantwoorde verbetering van de arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in facilitaire contactcenters. KSF stelde daarbij dat goed werkgeverschap bij facilitaire contactcenters hand in hand gaat met verantwoord opdrachtgeverschap elders in de keten.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen