De WFC is een zelfstandige vereniging, die is opgericht ten behoeve van de CAO Facilitaire Contactcenters. De WFC werd in 2011 voor dit doel opgericht toen VCN en WGCC fuseerden en opgingen in de Klantenservice Federatie.
CAO onderhandelingen
De WFC onderhandelt namens de bij WFC aangesloten facilitaire contactcenters met de vakbonden over de CAO Facilitaire Contactcenters en sluit deze nadat de WFC-leden daarmee hebben ingestemd vervolgens af.
Akkoord over een meerjarige cao per 1 januari 2025.
WFC en vakbonden bereikten medio oktober 2024 een akkoord over een nieuwe cao per 1 januari 2025. Het gaat hier over een cao met een looptijd van 3 jaar, t.w. van 1 januari 2025 tot en met 31 december 2027. Voor het eerst zal de cao ook van toepassing zijn op teamleiders.
Download hier het Onderhandelaarsakkoord cao 2025-2027.
Over de CAO Facilitaire Contactcenters
De CAO Facilitaire contactcenters 2024 is - net als de CAO Facilitaire contactcenters 2022-2023 - algemeen verbindend verklaard. Dit betekent dat alle facilitaire contactcenters deze cao vanaf het moment van algemeen verbindend verklaring (16 maart 2024) moeten toepassen. De pensioenafspraken zijn uitgezonderd van de algemeen verbindend verklaring en zijn alleen verplicht voor de leden van de WFC.
De doorlopende tekst van de vorige cao download je hier: Cao Facilitaire contactcenters 2022-2023. Voor het downloaden van de tekst van de huidige cao vul je onderstaand formulier in.
Download CAO 2024
Leden WFC
Lid van WFC zijn Concentrix, Conduent, Continuum, Custom Connect, DIRECT Klantcontact, ETB Support Solutions, Majorel, Sitel, Soleo, TCMS BPO International BV, Teleperformance, Transcom, Vanad Group, WEngage, Yource.
Voorzitter van de WFC is Robin Jansen van Yource.
Het lidmaatschap van WFC staat uitsluitend open voor facilitaire contactcenters die lid zijn van KSF. Meer informatie over het lidmaatschap van KSF en WFC? Klik dan hieronder op 'Ook lid worden?'