KSF Trendmonitor gaat validatiefase in
KSF Trendmonitor gaat nieuwe fase in. Doe ook mee!
09 april 2024

KSF Trendmonitor gaat nieuwe fase in. Doe ook mee!

De KSF Trendmonitor is het onafhankelijke, structurele en periodieke sector- en benchmarkonderzoek dat KSF als brancheorganisatie opzet. Binnenkort starten we met de volgende fase van hiervan. In deze fase valideren we onze onderzoeksmethode en starten we ook de eerste dataverzameling. Is jouw klantcontactorganisatie nog niet betrokken bij de KSF Trendmonitor, dan is deze nieuwe fase een uitgelezen moment om laagdrempelig en vrijblijvend kennis te maken met de mogelijkheden die de KSF Trendmonitor kan bieden.

Aanmelden voor deelname aan deze fase doe je eenvoudig via dit formulier. Je aanmelding zien we bij voorkeur graag vóór 1 mei 2024 tegemoet.

Wat gaan we doen?

In de validatiefase verzamelen we de eerste data op het gebied van HR en arbeidsmarkt. Denk daarbij aan gegevens over de opbouw van het personeelsbestand, verzuimcijfers, verblijfsduur, vacatures en aard van het dienstverband. Deze data koppelen we aan organisatieprofielen. De globale inzichten delen we onder meer tijdens het KSF HR-congres 2024 en de meer diepgaande inzichten komen uiteraard beschikbaar voor de organisaties die aan de validatiefase deelnemen. Vanzelfsprekend wordt vertrouwelijk met alle data omgegaan en zal geen van de gepubliceerde data of kengetallen op enige wijze herleidbaar zijn tot een individuele deelnemende organisatie.

Wat vragen we deelnemende organisaties?

Als jullie organisatie meedoet aan de validatiefase, dan vragen we je om in de maand mei via een datasheet jullie data aan te leveren. Dit gebeurt in een specifiek voor jullie ingerichte, beveiligde digitale kluis. De contactpersoon die jullie hiervoor intern aanwijzen, wordt hier begin mei voor uitgenodigd. Alleen jullie contactpersoon en de onderzoeker hebben toegang tot jullie kluis. Afhankelijk van de omvang van jullie organisatie schatten we in dat jullie maximaal 1 tot 2,5 uur bezig zijn met het verzamelen en aanleveren van de gevraagde data.

Wat levert het jullie op?

Deelname aan de validatiefase is een laagdrempelige manier om kennis te maken met de KSF Trendmonitor. Je ervaart hoe het is opgezet en hoe het werkt. Daarnaast krijg je ook de eerste inzichten in hoe jullie organisatie ten opzichte van de andere deelnemende organisaties presteert op de uitgevraagde data en kengetallen. De rapportages hebben vanzelfsprekend in deze fase nog niet de definitieve inhoud en vorm.

Ons aanbod

Deelname aan de validatiefase verplicht jullie niet om definitief deel te nemen aan de KSF Trendmonitor. Maar als jullie dat wel gaan doen en jullie doen dat binnen 6 maanden na de officiële start van de KSF Trendmonitor, dan nemen wij niet alleen de kosten van jullie deelname aan de validatiefase voor onze rekening, maar ook het eenmalige inschrijfgeld van €250,- excl. btw dat deelnemers aan de KSF Trendmonitor verschuldigd zijn.

Doe je, wanneer de KSF Trendmonitor officieel van start gaat, niet mee aan de KSF Trendmonitor,  dan brengen we jullie op dat moment een deel van de kosten van de validatiefase in rekening. Jullie ontvangen dan een factuur van €250,-, excl. btw. Deze mag je uiteraard verrekenen met de deelnemersbijdrage voor de KSF Trendmonitor als je binnen 6 maanden na de start alsnog gaat deelnemen.

Meedoen aan de validatiefase?

Meld je dan bij voorkeur aan vóór 1 mei 2024 aan via dit formulier. Na aanmelding ontvangt jullie contactpersoon een uitnodiging voor jullie digitale onboarding waarna jullie beveiligde datakluis kan worden ingericht. Aanmelden na 1 mei is mogelijk, maar hoe eerder je aanmeldt hoe meer tijd je hebt voor het aanleveren van jouw data.

Vragen?

Heb je vragen over deze mail of over de KSF Trendmonitor? Neem dan gerust contact met mij op via arnon.post@klantenservicefederatie.nl.