Vandaag met (een deel van) het Klantenservice Federatie bureau teruggeblikt op het eerste halfjaar van 2024 en vooruitgeblikt naar de plannen voor de 2e helft. Wat is er hard gewerkt en wat is er veel gebeurd.
- De validatiefase van de KSF Trendmonitor is gestart en heeft de eerste cijfers opgeleverd;
- Een unieke samenwerking tussen de expertgroepen heeft de AI Supersessie opgeleverd;
- Er is een peiling uitgevoerd over het gebruik van AI binnen de klantcontactsector en een peiling over werkbetrokkenheid en trots;
- De Nationale Voice Monitor is gepubliceerd;
- De Gouden Vink werd geintroduceerd en ‘De Nonnen uit Vught’ waren de eerste winnaar van deze teamchallenge;
- Een nieuwe ronde van het ISO begeleidingstraject, dat ook verder is geprofessionaliseerd;
- In juni vond een inspirerend HR-congres plaats
- Podcastserie ‘De Klantcontactcentrale’ is van start gegaan;
- In samenwerking met Ziptone organiseerden we de eerste twee Koetshuisgesprekken
- De verdere professionalisering van de branchecertificering voor medewerkers werd geborgd door de uitvoering onder te brengen bij Stichting eX:plain;
- KSF zat aan tafel bij de SER om eerste input te geven voor het SER-advies over de impact van AI op innovatie en arbeidsproductiviteit;
- De KSF-visie over de impact en het gebruik van AI binnen de klantcontactsector is bijna klaar;
- De ledengesprekken werden geïntroduceerd en de eerste hebben al plaatsgevonden.
- Financiële administratie en de ledenadministratie hebben we ondergebracht bij VDH Bestuurszaken
- ... en nog veel meer
Dit deden we natuurlijk samen met onze nieuwe collega’s van VDH Bestuurszaken Melissa Straver-Platenburg, Sharelle Basilio en Josie Jackson, maar ook met het bestuur, expertgroepen en onze partners. Voor de 2e helft van 2024 staat o.a. een extra ISO begeleidingstraject op het programma, gaan we stappen zetten rondom de Code Verantwoord Marktgedrag, de AI Visie wordt gepubliceerd, gaan we de volgende fase in met de KSF Trendmonitor, rollen we de ledenwerfplannen uit en staan uiteraard de Inspiratiedag, het Jaarcongres en diverse expertsessies en bijeenkomsten op de agenda.
Natuurlijk kijken we daarnaast ook al naar 2025. Bestuur en expertgroepen hebben een verzoek om input op de jaarthema's en richting van KSF gevraagd. Maar daarover later meer. Na al het werk wat verzet is, is een beetje ontspanning ook terecht! Als bureau vliegen we voor en met KSF, daarom hebben we dit ter afsluiting van de bureaudag letterlijk genomen...