Branchecertificaat voor ervaren klantenservicemedewerker
Branchecertificaat Allround medewerker welkome uitbreiding
09 december 2021 
1 min. leestijd

Branchecertificaat Allround medewerker welkome uitbreiding

Eigenaarschap, kwaliteitsgerichtheid, inlevingsvermogen en creativiteit/flexibiliteit. Dat zijn de 4 competenties die een ervaren klantenservicemedewerker laat zien om het KSF Branchecertificaat Allround te kunnen behalen. Oftewel: de klant vriendelijk te woord staan, het probleem gewoon goed oplossen en iemand niet van het kastje naar de muur sturen.

De Klantenservice Federatie (KSF), de brancheorganisatie voor klantcontact, heeft nu een certificaat voor ervaren medewerkers klantcontact en neemt het online examen af in samenwerking met Faculty of Skills. In een serie rollenspellen in TrainTool laten deelnemers horen wat ze kunnen. Ze beelden zich in dat ze voor een fictieve organisatie werken en beantwoorden klantvragen, op het niveau van een ervaren medewerker. Met deze vorm van toetsing wordt iedereen op dezelfde manier beoordeeld.

Uitleg TrainTool:

Gretha de Groot van de Klantenservice Federatie over dit examen: “De Klantenservice Federatie staat voor de kwaliteit van klantenservice. Medewerkers perspectief bieden in hun loopbaan hoort daarbij. We zien dat organisaties steeds meer aandacht hebben voor de ontwikkeling en de duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers. Met dit nieuwe branchecertificaat krijgen de ervaren medewerkers een bevestiging van hun eigen professionele ontwikkeling en organisaties krijgen een bevestiging van de kwaliteit van hun klantenservice. Dat wordt steeds meer een vereiste, dus dat stimuleren we graag.”

“We hadden al certificaten voor beginnende en coachende medewerkers, een certificaat voor ervaren medewerkers is een welkome uitbreiding van ons aanbod. Wie zich verder heeft ontwikkeld in het vak, kan dat nu aantonen met het certificaat Allround.”

---

Download toetstermen Allround

---

Of kijk op Klantenservicemedewerkers certificeren

Of in de KSF Ledenomgeving op Branchecertificaten voor medewerkers klantcontact - Branchecertificaat Allround


Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.