Groningers ontvangen KSF Branchecertificaat
Groningers ontvangen KSF Branchecertificaat
08 september 2017 
1 min. leestijd

Groningers ontvangen KSF Branchecertificaat

26 voormalige uitkeringsgerechtigden in de gemeente Groningen gaan aan het werk in een contactcenter. Ze namen deel aan een opleidingsprogramma van customer service adviesbureau KANS! en ontvingen deze week uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar een certificaat om de afronding van hun opleiding te markeren.

In maart van dit jaar ging het project met 40 deelnemers van start. Het gaat om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. ‘Van hen zijn er 27 geselecteerd door het UWV. De gemeente, die verantwoordelijk is voor bijstandsuitkeringen, heeft nog eens 13 mensen aangedragen’, verduidelijkt Hans Coenraads, woordvoerder van de wethouder, tegenover CustomerFirst. ‘Daarbij is gekeken naar hun individuele kwaliteiten. Waar zijn ze goed in, wat willen ze en wat kunnen ze.’

Erkend certificaat
Van deze eerste groep is 73 procent aan het werk geholpen. ‘Dat zijn deels de 26 mensen die een erkend branchecertificaat hebben ontvangen, uitgegeven door de Klantenservice Federatie (KSF). Ook is er een aantal dat zelf eerder al een betaalde baan heeft gevonden.’ 20 deelnemers gaan direct aan de slag via KANS!, waar ze minimaal zes maanden aan het werk kunnen.

Lees het hele bericht van CustomerFirst

(Foto gemeente Groningen)

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen