KSF Branchecertificaat best practice voor verzekeraars

Deel dit bericht:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin

Goede kwaliteit realiseer je met medewerkers die goed zijn in hun werk, stelt het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. In de Themarapportage Kwaliteitsverbetering van februari 2018 is ons lid DAS vermeld als goed praktijkvoorbeeld; het keurmerkinstituut beveelt deze best practice zelfs aan andere verzekeraars aan.

DAS heeft medewerkers van het servicecenter laten toetsen en certificeren met het KSF Branchecertificaat. Daarmee garandeert het een basiskwaliteit voor klantvriendelijkheid, communicatieve vaardigheden, oplossingsgerichtheid en kennis van wet- en regelgeving.

Kwaliteit van klantenservice
“Heel fijn dat ons branchecertificaat in dit rapport is opgenomen,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur KSF. “Hoe meer organisaties het branchecertificaat afnemen, hoe meer we de kwaliteit van klantenservice in Nederland kunnen garanderen. We toetsen op zaken die belangrijk zijn voor het vertrouwen dat klanten hebben in een organisatie. Dat dat nu wordt gewaardeerd als best practice voor verzekeraars, is voor ons een bevestiging van het goede werk van onze commissie ontwikkeling en certificering, de commissie achter de branchecertificaten.”

Medewerkers behouden en doorontwikkelen
Karin Brugman, manager Servicecenter & Proces en Beheer bij DAS, vertelt waarom ze heeft gekozen voor het KSF Branchecertificaat voor haar medewerkers. “Sinds januari 2017 zijn wij lid van KSF en toen ik hoorde van de mogelijkheid om onze medewerkers een branchecertificaat te laten halen was ik gelijk enthousiast. Ik vind dit een mooie toevoeging naast ons eigen opleidingsprogramma. Wij willen graag onze medewerkers behouden en tegelijkertijd werken aan het doorontwikkelen van de kwaliteit van onze gesprekken. Hierin past de certificering van de medewerkers heel goed. Ook dit jaar bieden wij onze medewerkers weer de mogelijkheid om het branchecertificaat te halen.”