Skills for life met KSF branchecertificaat
Skills for life met KSF branchecertificaat
01 december 2021 
1 min. leestijd

Skills for life met KSF branchecertificaat

In heel Nederland blijft de vraag naar personeel in klantcontact groot. Daarom werkt een aantal opleiders met gemeenten samen om een deel van de vacatures in te vullen. Ze leiden werkzoekenden op om te gaan werken in klantcontact. Met het KSF Branchecertificaat A op zak, starten deze talenten een nieuwe loopbaan.

Ons lid VANAD Engage is een van de opleiders. Het bedrijf werkt samen met Stroomopwaarts, een werkleerbedrijf in Schiedam, dat ook mensen uit Maassluis en Vlaardingen opleidt.

“Functies in klantcontact zijn niet gebonden aan sectoren. Hierdoor zijn er veel mogelijkheden voor onze cliënten,” vertelt Martijn Bulte, unitmanager Werk bij Stroomopwaarts. Het branchecertificaat A van de KSF is breed opgezet, geschikt voor alle soorten contactcenters; inbound en outbound, inhouse en facilitair.

“Met onze interne leertrajecten begeleiden wij collega’s in hun vak, met een grote focus op het werken vanuit échte verbinding (met de klant, met een collega en met jezelf). Daarmee geven we onze collega’s ‘skills for life’ mee. Door de samenwerking met Stroomopwaarts, laten wij de kracht van verbinding nog veel verder reiken”, aldus Sharon Braam, chief human resources officer bij VANAD Engage.

Op meerdere plekken in het land worden werkzoekenden begeleid naar een nieuwe loopbaan in klantcontact. In Groningen doet Overstag dat en ook daar sluiten ze de opleiding af met het KSF Branchecertificaat A. “Contactcenters hebben veel belangstelling voor de talenten die we opleiden. Vaak worden ze al tijdens de opleiding geworven voor een baan. Ze moeten dan wel eerst het branchecertificaat behalen,” ziet Inge Prenger, eigenaar van Overstag, “dat garandeert de kwaliteit.”

Meer weten over het certificeren van medewerkers?

Er zijn meer organisaties die mooie verhalen te vertellen hebben over branchecertificering. Daarover lees je de komende tijd meer bij ons.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.