Coronaprotocol voor contactcenters: laat klantenservice voorop lopen in thuiswerken

Deel dit bericht:
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin

De KSF heeft in samenwerking met leden een protocol opgesteld om veilig op kantoor te kunnen werken in tijden van corona. Vooral thuiswerken blijft het devies zolang de RIVM dat adviseert.

Het vakgebied klantcontact leent zich goed voor thuiswerken, ons algemene advies is daarom om een mix tussen thuiswerken en kantoordagen te maken voor medewerkers op het moment dat thuiswerken niet langer wordt voorgeschreven als de norm. “Laten wij als sector voorop lopen met thuiswerken, ten gunste van de beperking van files, de belasting van het OV en natuurlijk de gezondheid van onze medemens,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Met dank aan de leden die hebben bijgedragen:

Eva Cavalini van ABN AMRO Bank
Volker Holländer van Coniche
Jasper Klootwijk van Customer Excellence Consultancy
En we hebben concrete voorbeelden ontvangen van P-Direkt.

Het protocol wordt onderschreven door branchevereniging voor data driven marketing DDMA en beroepsvereniging voor klantcontactprofessionals CCMA.

De eerste contactpersonen van onze leden hebben het document per mail ontvangen. Wil je het ook gebruiken? Vraag dan hier het coronaprotocol aan.
Heb je aanvullingen of tips? Fijn als je die aan ons laat weten! Leden met vragen kunnen ook terecht bij de KSF via info@klantenservicefederatie.nl

 

Als gebaar aan leden (en niet-leden) stelt Coniche de Covid19 module ‘Door onszelf te beschermen, beschermen we elkaar’ beschikbaar. De module van 45 minuten vol voorbeelden en praktijksituaties zorgt voor een betere voorbereiding in gedrag(!) op de (gedeeltelijke) terugkeer naar de werkplek.

Onderwerpen:

  • De Corona-basisregels
  • Dragen van een mondkapje
  • Handen wassen
  • Naar je werk
  • De werkruimtes
  • Het werkmateriaal

Vraag de module tegen de kostprijs van €10,- per medewerker aan via salessupport@coniche.nl