Coronaprotocol voor contactcenters, versie twee: thuiswerken blijft de norm
05 oktober 2020

Coronaprotocol voor contactcenters, versie twee: thuiswerken blijft de norm

De KSF heeft in samenwerking met leden een protocol opgesteld om veilig op kantoor te kunnen werken in tijden van corona. In verband met de nieuwe maatregelen heeft de KSF het coronaprotocol geüpdatet. We verwachten in november 2020 opnieuw een update te geven op basis van de laatste inzichten. Afstand houden en thuiswerken blijven de belangrijkste basisregels.

Het vakgebied klantcontact leent zich goed voor thuiswerken. Daarom is ons algemene advies om een mix te maken tussen thuiswerk- en kantoordagen voor medewerkers op het moment dat thuiswerken niet langer wordt voorgeschreven als de norm. “Laten wij als sector voorop lopen met thuiswerken, ten gunste van de beperking van files, de belasting van het OV en natuurlijk de gezondheid van onze medemens,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Met dank aan de leden die hebben bijgedragen:

Eva Cavalini van ABN AMRO Bank
Volker Holländer van Coniche
Jasper Klootwijk van Customer Excellence Consultancy
En we hebben concrete voorbeelden ontvangen van P-Direkt.

Het protocol wordt onderschreven door branchevereniging voor data driven marketing DDMA en beroepsvereniging voor klantcontactprofessionals CCMA.

Bekijk hier de tweede versie van het coronaprotocol voor contactcenters. Heb je aanvullingen of tips? Fijn als je die aan ons laat weten! Leden met vragen kunnen ook terecht bij de KSF via info@klantenservicefederatie.nl

Aanbod Covid-19 modules KSF-leden

Coniche
Als gebaar aan leden (en niet-leden) stelt Coniche de Covid19 module ‘Door onszelf te beschermen, beschermen we elkaar’ beschikbaar. De module van 45 minuten vol voorbeelden en praktijksituaties zorgt voor een betere voorbereiding in gedrag(!) op de (gedeeltelijke) terugkeer naar de werkplek.

Onderwerpen:

• De Corona-basisregels
  • Dragen van een mondkapje
  • Handen wassen
  • Naar je werk
  • De werkruimtes
  • Het werkmateriaal

Vraag de module tegen de kostprijs van €10,- per medewerker aan via salessupport@coniche.nl

Inspire
Samen met partner Woonoz, biedt Inspire twee online leermodules aan waarbij medewerkers worden getraind op COVID-19 basisregels en veilig thuiswerken. Beide modules zijn ontwikkeld door Woonoz en worden door Inspire belangeloos aangeboden aan klanten en relaties. De leermodules zijn gebouwd in een intelligent e-learning systeem dat werkt op basis van Memory Anchoring. Leerstof wordt hiermee aangepast aan de behoeften, het profiel, het niveau en het tempo van de deelnemer.

De modules bevatten verschillende leerdoelen, zoals:

• De COVID-19 basisregels
  • Veilig thuiswerken
  • Goed werkgeverschap

Meer informatie? Neem contact op met Chantal Hajenius via 06- 22505100 of chantal@inspire-group.nl