Reactie op illegale verkoop persoonsgegevens
De KSF veroordeelt uitdrukkelijk de illegale verkoop van persoonsgegevens, zoals gemeld in een nieuwsbericht door RTL Nieuws. Voor de klantenservicesector is privacy van klanten absolute topprioriteit en de genoemde praktijken staan lijnrecht tegenover waar wij voor staan. De ophef doet geen recht aan de overgrote meerderheid van organisaties en medewerkers die zorgvuldig en integer omgaan met klantgegevens. Wij nemen dan ook afstand van dergelijke praktijken en zijn de mening toegedaan dat hier hard tegen opgetreden dient te worden.
De snelle digitalisering vraagt voortdurende focus op veiligheid van data. Wij ondersteunen onze leden daarin met informatie over de regelgeving en een tool om te bepalen of de organisatie (nog) AVG-proof is.
Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.
Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.