Contactcenters checken of ze AVG-proof zijn met de KSF-tool
Contactcenters checken of ze AVG-proof zijn met de KSF-tool
18 mei 2018 
1 min. leestijd

Contactcenters checken of ze AVG-proof zijn met de KSF-tool

Met een checklist speciaal voor contactcenters bepalen leden van de KSF of ze AVG-proof zijn.

“Als brancheorganisatie voelen we een taak om onze leden te faciliteren om te voldoen aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming stelt,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF. “Ingangsdatum 25 mei komt al snel dichtbij en daarom bieden we onze leden een handige checklist voor contactcenters. Die hebben we samen met een aantal leden en AVG-expert RiskRhino ontwikkeld om snel te kunnen bepalen of je als organisatie AVG-proof bent. Je krijgt ook een overzicht van wat je nog te doen staat als je dat nog niet volledig bent. En helemaal afgestemd op klantcontact.”

In de checklist is de nodige AVG-informatie terug te vinden, dus het geeft hoe dan ook inzicht om door de checklist heen te lopen. Vraag de checklist aan.

“We merken dat leden nu heel druk bezig zijn met de laatste voorbereidingen en dat ze in de laatste fase nog vragen hebben. We helpen ze graag met die laatste meters.”

De resultaten zijn anoniem voor de KSF beschikbaar, waardoor het mogelijk is om de gaps in de sector inzichtelijk te krijgen. Op basis daarvan organiseren we themasessies en verspreiden we de benodigde kennis aan leden.

Voor medewerkers klantcontact is er een andere checklist beschikbaar om vragen te kunnen beantwoorden over de rechten van consumenten. AVG voor medewerkers klantcontact

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen