KSF neemt afstand van vermeende frauduleuze handelwijze van Mifratel (Belgische dochteronderneming Yource).
01 december 2021

Doorn, 29 november 2021 - Het bestuur van de Klantenservice Federatie (KSF) heeft kennisgenomen van het bericht over de klacht die het Belgische Agentschap Zorg en Gezondheid heeft ingediend over de mogelijke fraude die gepleegd is door een dochter van facilitair contactcenter Yource. Uit berichten in de media komt naar voren dat er in België mogelijk onregelmatigheden zijn opgetreden. Het spreekt voor zich dat de KSF dergelijke handelingen verwerpt. Deze handelswijze past op geen enkele wijze bij de servicebeloften die wij in Nederland met onze leden nastreven.

“Er is geen reden om aan te nemen dat de in België ontstane situatie bij Mifratel ook voor de Nederlandse organisatie aan de orde is. Echter om objectief te blijven hebben we in overleg besloten dat ik mijn bestuursfunctie van de KSF tijdelijk neerleg lopende het onderzoek in België," aldus Ronald Smit directeur Yource NL. Het bestuur van de KSF zal, nadat alle feiten helder zijn, een definitieve positie bepalen ten opzichte van Yource.