Samen naar excellent klantcontact! Op een zonovergoten vrijdagmiddag zetten 11 organisaties op het kantoor van KSF de eerste stap richting ISO 18295. Paul van Ladesteijn, één van de initiatiefnemers achter de ISO 18295, gaf een introductie over de internationale standaard voor contactcenters. In kleine groepjes gingen de deelnemers daarna direct aan de slag met een van de vele thema’s uit deze norm voor klantcontactcenters. Naomi Verheij (Contact4You) was als ervaringsdeskundige aanwezig om de deelnemers op weg te helpen.
Deze middag was een perfecte illustratie van het begeleidingstraject dat KSF is gestart om samen op weg te gaan naar excellent klantcontact: aan de slag met de gedeelde informatie over de norm, elkaar helpen met de vertaalslag naar de eigen organisatie en kunnen terugvallen op de kennis en expertise van (ervarings-)deskundigen.
De deelnemers aan de introductiebijeenkomst besloten tijdens de bijeenkomst om deze zomer zelfstandig aan de slag te gaan met de zelfevaluatie. In september starten dan de maandelijkse bijeenkomsten waarin de deelnemers met elkaar de verbeteracties die uit de zelfevaluatie voortkomen gaan bespreken. Ter ondersteuning in het hele traject, krijgen de deelnemers toegang tot een e-learning waarin ISO 18295 auditor Gerard Noordermeer zijn kennis deelt. En natuurlijk kunnen de deelnemers in de online community bij elkaar en bij de ervaringsdeskundigen terecht met vragen.