“De dienstverlening van WoningNet voldoet aan hoge kwaliteitsnormen,” vertelt Tanja Neijboer, manager van het klantcontactcentrum in Weesp. “Daarbij past het branchecertificaat van de Klantenservice Federatie heel goed. Onze medewerkers zijn dagelijks voor verschillende woningcorporaties bezig om klanten persoonlijk en professioneel te helpen bij het vinden en huren van een huurwoning. Gezien de krapte op de woningmarkt geen gemakkelijke taak, dus dat moet zorgvuldig gebeuren. Het is belangrijk om kwaliteit te blijven leveren én medewerkers trots te laten zijn op hun werk. Met dit certificaat bereiken we beide doelen.”
Bijna twee derde van de KCC-medewerkers is inmiddels gecertificeerd, een mooie reden voor een feestelijk moment op blue monday: we zetten ze graag in het zonnetje.
“Het is goed om te zien dat het branchecertificaat zo aansluit bij de kwaliteitsstandaard van WoningNet,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur Klantenservice Federatie. “Wij hebben de kwaliteit van de medewerkers met plezier getoetst en zijn blij dat zo’n groot deel van het KCC inmiddels gecertificeerd is. We zien dat steeds meer medewerkers in Nederland gecertificeerd worden. En daarmee werken we met z’n allen aan de kwaliteit van klantcontact. Binnenkort reiken we zelfs al het 2000e certificaat uit.”
Meer weten over het KSF Branchecertificaat? Kijk op www.ksfbranchecertificaat.nl