Geef een impuls aan de coaching van je klantenservice!
Geef een impuls aan de coaching van je klantenservice!
22 maart 2019 
0 min. leestijd

Geef een impuls aan de coaching van je klantenservice!

Certificeer je coachende medewerkers met KSF Branchecertificaat B

Dat medewerkers klantenservice goed worden opgeleid en het KSF Branchecertificaat A halen, is één. Dat de kwaliteit ook hoog blijft, is twee. Ervaren medewerkers met coachende taken kunnen een branchecertificaat van de KSF halen om hun kwaliteit te borgen.

Online toetsing

Coachende medewerkers worden online getoetst op kennis van wetgeving, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid. Dat is ook een onderdeel van KSF Branchecertificaat A. Voor B laten ze in de praktijk zien dat ze die criteria goed toepassen, medewerkers op een persoonlijke en effectieve manier coachen en bovendien dat ze een ambassadeur van het vak zijn. De toetsing van beide onderdelen is online. Wie al is geslaagd voor branchecertificaat A doet alleen examen voor het tweede deel.

Opleiding

Je kunt als werkgever zelf de opleiding verzorgen of een van deze KSF-leden inschakelen voor de opleiding voor het KSF Branchecertificaat voor meer ervaren medewerkers klantcontact met coachende taken. Kijk op www.ksfbranchecertificaat.nl welke leden opleidingen verzorgen.

Wil je weten hoe het werkt en wat het oplevert? Kijk op www.ksfbranchecertificaat.nl en neem contact op met de Klantenservice Federatie: info@klantenservicefederatie.nl

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen