FNV-actie doet afbreuk aan het imago van de klantcontactsector
25 maart 2024

FNV-actie doet afbreuk aan het imago van de klantcontactsector

De Klantenservice Federatie herkent zich niet in het door de FNV geschetste beeld van de klantcontactsector zoals deze in de aankondiging van de FNV-actie is beschreven. KSF staat voor goed werkgeverschap en juicht vanzelfsprekend aandacht daarvoor toe. Echter de voorgenomen actie van FNV en de bewoordingen die de vakbond kiest, dragen wat KSF betreft niet bij aan het constructieve gesprek hierover en doen afbreuk aan het imago van de klantcontactsector en het vak van klantcontactmedewerker.

Langdurige CAO

KSF vindt dat aandacht voor de klantcontactmedewerker en het belangrijke werk dat zij doen gekoppeld moet worden aan pragmatische oplossingen die toekomstbestendig zijn. Daarom roept de KSF de betrokken partijen op om samen te werken aan een langdurige CAO – bij voorkeur 3-5 jaar – welke rust en richting geeft.

Ketenverantwoordelijkheid

De hele klantcontactketen draagt verantwoordelijkheid voor een duurzame, toekomstbestendige ontwikkeling van de arbeidsvoorwaarden en het behoud van werkgelegenheid voor klantcontactmedewerkers in Nederland. Overkoepelend maakt KSF zich daarom hard voor een code voor verantwoord marktgedrag. KSF nodigt alle betrokken partijen – vakbonden, facilitaire én inhouse-klantcontactorganisaties – uit om hierover met de KSF in gesprek te gaan.

Werken in klantcontact is leuk. Bekijk hier een aantal opnames van medewerkers over werken in klantcontact