Coronaprotocol voor contactcenters: laat klantenservice voorop lopen in thuiswerken
Coronaprotocol voor contactcenters: laat klantenservice voorop lopen in thuiswerken
09 juli 2020 
1 min. leestijd

Coronaprotocol voor contactcenters: laat klantenservice voorop lopen in thuiswerken

De KSF heeft in samenwerking met leden een protocol opgesteld om veilig op kantoor te kunnen werken in tijden van corona. Vooral thuiswerken blijft het devies zolang de RIVM dat adviseert.

Het vakgebied klantcontact leent zich goed voor thuiswerken, ons algemene advies is daarom om een mix tussen thuiswerken en kantoordagen te maken voor medewerkers op het moment dat thuiswerken niet langer wordt voorgeschreven als de norm. “Laten wij als sector voorop lopen met thuiswerken, ten gunste van de beperking van files, de belasting van het OV en natuurlijk de gezondheid van onze medemens,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Met dank aan de leden die hebben bijgedragen:

Eva Cavalini van ABN AMRO Bank
Volker Holländer van Coniche
Jasper Klootwijk van Customer Excellence Consultancy
En we hebben concrete voorbeelden ontvangen van P-Direkt.

Het protocol wordt onderschreven door branchevereniging voor data driven marketing DDMA en beroepsvereniging voor klantcontactprofessionals CCMA.

De eerste contactpersonen van onze leden hebben het document per mail ontvangen. Wil je het ook gebruiken? Vraag dan hier het coronaprotocol aan.
Heb je aanvullingen of tips? Fijn als je die aan ons laat weten! Leden met vragen kunnen ook terecht bij de KSF via info@klantenservicefederatie.nl

Aanbod Covid-19 modules KSF-leden

Coniche
Als gebaar aan leden (en niet-leden) stelt Coniche de Covid19 module ‘Door onszelf te beschermen, beschermen we elkaar’ beschikbaar. De module van 45 minuten vol voorbeelden en praktijksituaties zorgt voor een betere voorbereiding in gedrag(!) op de (gedeeltelijke) terugkeer naar de werkplek.

Onderwerpen:

  • De Corona-basisregels
  • Dragen van een mondkapje
  • Handen wassen
  • Naar je werk
  • De werkruimtes
  • Het werkmateriaal

Vraag de module tegen de kostprijs van €10,- per medewerker aan via salessupport@coniche.nl

Inspire
Samen met partner Woonoz, biedt Inspire twee online leermodules aan waarbij medewerkers worden getraind op COVID-19 basisregels en veilig thuiswerken. Beide modules zijn ontwikkeld door Woonoz en worden door Inspire belangeloos aangeboden aan klanten en relaties. De leermodules zijn gebouwd in een intelligent e-learning systeem dat werkt op basis van Memory Anchoring. Leerstof wordt hiermee aangepast aan de behoeften, het profiel, het niveau en het tempo van de deelnemer.

De modules bevatten verschillende leerdoelen, zoals:

  • De COVID-19 basisregels
  • Veilig thuiswerken
  • Goed werkgeverschap

Meer informatie? Neem contact op met Chantal Hajenius via 06- 22505100 of chantal@inspire-group.nl

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen