Bestuur Klantenservice Federatie draagt Ramón Delima (TUI) voor als nieuwe voorzitter
20 maart 2023

Het bestuur van de Klantenservice Federatie heeft de leden van KSF vandaag voorgesteld om Ramón Delima te benoemen als nieuwe voorzitter. Ramón Delima, die werkzaam is als Global Director Customer Service bij de reisorganisatie TUI, is vereerd met de unanieme voordracht door het bestuur: “Ik heb er ontzettend veel zin om mij straks samen met iedereen binnen de KSF in te zetten voor een groot en relevant KSF.” De leden van KSF worden in april uitgenodigd om via e-voting de voordracht te bekrachtigen, waarna de nieuwe voorzitter op 27 juni tijdens de voorjaars-ALV van KSF wordt geïnstalleerd.

Ramón DelimaMet de voordracht volgt het bestuur het unanieme advies van de sollicitatiecommissie. Het KSF-bestuur is ervan overtuigd met Ramón Delima een uitstekende kandidaat-voorzitter en opvolger voor huidig voorzitter Hans van den Bemt te hebben gevonden. “Ramon brengt voor KSF belangrijke kennis, expertise en een brede ervaring bij zowel inhouse als facilitaire contactcenters mee. Zijn persoonlijke kwaliteiten als leider en verbinder zullen ons helpen verantwoord en met draagvlak verdere stappen te zetten in het realiseren van onze ambities,” aldus het bestuur. Ook KSF-directeur Roel Masselink is blij met de voordracht van het bestuur en ziet vanuit zijn rol de samenwerking met de door het bestuur voorgedragen kandidaat vol vertrouwen tegemoet.

De formele voorzitterswissel vindt plaats op 27 juni. Ramón Delima wordt dan de opvolger van Hans van den Bemt. De huidige voorzitter, die in het dagelijks leven Hoofd Klantinteractie bij het Kadaster is, heeft dan bijna 9 jaar deel uitgemaakt van het KSF-bestuur waarvan ruim 7 jaar als voorzitter. Op 27 juni zal er gelegenheid worden georganiseerd om scheidend voorzitter Hans van den Bemt te bedanken voor zijn inzet voor KSF en kennis te maken met de nieuwe voorzitter. Nadere informatie hierover volgt.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.