AssistYou nieuw lid van de Klantenservice Federatie
08 oktober 2020

AssistYou nieuw lid van de Klantenservice Federatie

De Klantenservice Federatie verwelkomt nieuw lid AssistYou. Zij ontwikkelen een digitale spraakassistent, ofwel gastvrouw, die de klantenservice van grote organisaties als Eneco, Essent, Carglass en ANWB Unigarant ondersteunt. Klanten die bellen worden niet langer geconfronteerd met omvangrijke keuzemenu’s maar spreken direct met de digitale gastvrouw, die hen simpelweg vraagt ‘Waar mag ik je mee helpen?’. Met behulp van spraakherkenning en machine learning, analyseert en classificeert zij waar de klant voor belt. Ook identificeert en verifieert zij de klant op basis van een koppeling met het bestaande CRM systeem. Klantvragen van simpele en repetitieve aard, zoals het doorgeven van meterstanden of wijzigen van gegevens, worden op natuurlijke en klantvriendelijke wijze door de assistent zelf afgehandeld. Vragen van complexere aard worden naar precies de juiste klantenservicemedewerker gerouteerd. De medewerker ziet wie de klant is en waarvoor ze belt en kan dus na een vriendelijke en persoonlijke begroeting direct gericht op de oplossing het gesprek voeren. AssistYou levert tevens een dashboard waarin de organisatie op gedetailleerd niveau de onderwerpen zien waar klanten voor bellen.

Motivatie om lid te worden van de KSF, citaat van Pepijn. “We weten dat technologie nooit de menselijke interactie kan evenaren; zaken als empathie en creativiteit zijn – gelukkig – complex. Desalniettemin vervult technologie een cruciale rol in klantcontact. Wij zetten onze digitale spraakassistent dan ook primair in om de klant en klantenservicemedewerker te faciliteren in een zo waardevol en efficiënt mogelijk gesprek. Vanuit deze ambitie worden we graag lid van de KSF, om onze kennis en ervaring te delen. Om ervoor te zorgen dat ons vak vooruitstrevend en gericht blijft op de mens!”

Directeur van de KSF Geeske te Gussinklo is blij met het lidmaatschap van AssistYou. “Er is veel gaande in digitalisering van klantcontact. Daarbij is het belangrijk oog houden voor het persoonlijke contact en de menselijke maat, ook voor medewerkers. Voor hen is het fijn om zinvol werk te doen, de eenvoudige, repeterende taken zijn vaak minder motiverend. Nieuwe middelen die bijdragen aan het werkplezier van de medewerker zijn daarom erg belangrijk voor de klantbeleving.”

AssistYou stelt zijn expertise graag beschikbaar aan de vereniging door bij te dragen aan kennisdeling in de branche. Ook daar is de KSF blij mee: als vereniging bundelen we de krachten en de kennis.

Voor vragen over of toelichting op dit persbericht kunt u contact opnemen met Georgine Adriaansen via georgine@assistyou.ai.