4 nieuwe bestuursleden hebben er zin in
4 nieuwe bestuursleden hebben er zin in
07 december 2018 
2 min. leestijd

4 nieuwe bestuursleden hebben er zin in

Het was een feestelijke ALV van de Klantenservice Federatie op 4 december in Houten. Vier nieuwe bestuursleden zijn benoemd en twee bestuursleden zijn afgezwaaid omdat ze de maximale zittingstermijn hadden bereikt.

De nieuwe bestuursleden
Brigitte Arts van ABN AMRO Verzekeringen en Daan van der Mijden van Samsung, zijn nieuwe bestuursleden namens de inhouse leden. Ronald Smit van Cendris, vertegenwoordigt de facilitaire leden. Arjanne Omlo-Wiersma van YoungCapital is nieuw bestuurslid namens de leveranciers. De taken worden in het hele bestuur verdeeld tijdens de heidag eind januari. Dan worden ook de plannen voor het komende jaar besproken. De nieuwe bestuursleden hebben er zin in.

Namens de inhouse leden is Brigitte Arts, Head of operations Schade Particulieren bij ABN AMRO Verzekeringen benoemd. Ze werkt al 20 jaar in de financiële dienstverlening en in die jaren is klantcontact steeds de rode draad geweest. De laatste jaren is de digitale transformatie een belangrijk onderwerp in haar werk. Die ervaring wil ze graag gebruiken om leden verder te helpen.

Het tweede nieuwe bestuurslid namens inhouse is Daan van der Mijden, Senior Director Customer Service bij Samsung Electronics Benelux. Hij is begonnen in de IT en werkt nu 5 jaar bij Samsung in o.a. klantcontact. Hij heeft dagelijks veel te maken met ontwikkelingen in digitalisering, IoT en AI. Hij wil vanuit die rol bijdragen aan de ontwikkeling van de vereniging en de branche.

Ronald Smit is Algemeen Directeur van Cendris Customer Contact en benoemd namens de facilitaire contactcenters. Samen met PostNL heeft hij een nieuwe strategie ontwikkeld voor klantcontact en daarin zijn mooie stappen gemaakt om de klant centraal te zetten. Hij wil vanuit die invalshoek ook bijdragen aan de positie van facilitaire contactcenters in de branche.

Leverancierslid Arjanne Omlo-Wiersma is het vierde nieuwe bestuurslid. Ze is Account Director bij YoungCapital en verantwoordelijk voor de klantenportefeuille Customer Contact Center. Ze heeft met 20 jaar ervaring in de uitzendbranche veel kennis van de arbeidsmarkt en de ontwikkelingen daarin door de toenemende digitalisering en AI voor HR. De betekenis van die ontwikkelingen voor de branche en het profiel van de medewerker vindt ze interessant. Haar kennis en inzicht gaat ze inzetten voor de KSF.

“Als bestuur hebben we er ook zin in om samen met nieuwe mensen verder te bouwen aan de KSF,” zo licht voorzitter Hans van den Bemt de benoemingen toe. “Deze mensen kennen het vak van klantcontact en de branche goed, ze staan positief kritisch tegenover ontwikkelingen en hebben een eigen netwerk. Ik ben blij dat Brigitte, Daan, Arjanne en Ronald het huidige bestuur aanvullen”.

Afzwaaiende bestuursleden
Anja Hulsenboom, Woonoz, Robèrt van Diem, Conduent, en Simone van der Meijden hebben afscheid genomen. Anja en Robèrt hebben het maximale aantal jaren in het bestuur bereikt. Simone oriënteert zich op een nieuwe werkomgeving.

“De vertrekkende bestuursleden bedank ik voor de prettige samenwerking in de afgelopen jaren; Robèrt vooral voor zijn rol als penningmeester, Anja voor haar expertise in arbeidsmarkt en opleiding en in het bijzonder haar enorme netwerk en Simone voor haar positief kritische, opbouwende blik,” zegt Hans.

“Anja en Robèrt zijn sinds 2012 actief geweest in het bestuur van de KSF,” vertelt directeur Geeske te Gussinklo. “ Ik kijk met plezier terug op onze lange samenwerking. We hebben veel bereikt in al die jaren. De vereniging is financieel gezond, we hebben branchecertificaten ontwikkeld en we hebben een mooi resultaat behaald met het sectorplan voor contactcenters, mede dankzij Anja als portefeuillehouder opleidingen en Robèrt als penningmeester. Simone van der Meijden heeft zich sinds 2015 hard gemaakt voor onderzoek in de sector en ook daarmee hebben we iets moois neergezet in samenwerking met onderzoekers. Ik kijk uit naar de samenwerking met de nieuwe en zittende bestuursleden. We gaan weer een nieuwe fase in met de KSF.”

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen