Re-integratie in de Van Nelle Fabriek
Re-integratie in de Van Nelle Fabriek
27 februari 2020 
1 min. leestijd

Re-integratie in de Van Nelle Fabriek

De KSF vindt maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in klantcontact belangrijk. Als branchevereniging willen we MVO aanmoedigen. Mensen die de klant centraal stellen en graag goede service verlenen zijn in onze sector welkom, ongeacht hun achtergrond.

Steeds meer leden van de Klantenservice Federatie bieden een werkplek aan mensen die om de een of andere reden een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Veel dingen gaan goed en sommige dingen verlopen lastiger. Leren van elkaars ervaring is een mooie kans om MVO in klantcontact tot een succes te maken.

Inclusiviteit in klantcontact
Een van onze leden is the Good Agency, opleider en contactcenter in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Omdat het een mooi voorbeeld is van MVO en inclusiviteit in klantcontact vertellen we er graag iets meer over.

Tim Osorio is managing partner en vertelt enthousiast over zijn missie. Hij is al lange tijd werkzaam op allerlei gebieden van MVO: “Het bijzondere is dat hier de focus ligt op het bieden van baankansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat maakt invulling van Social Return of de Banenafspraak mogelijk, ook voor de bedrijven die bijvoorbeeld customerservice- en loyaltycalls aan ons uitbesteden.”

Re-integratie
Een nieuwe ontwikkeling is het bieden van werkplekken voor mensen in een re-integratieproces. “Door onze ervaring met werken met diverse doelgroepen en het bieden van een veilige werkomgeving is dit een geschikte plek voor mensen die terugkeren na een ziekte en weer arbeidsritme gaan opdoen,“ vertelt Tim.

Het lukt werkgevers in klantcontact niet altijd een werkplek te creëren waar werkzaamheden en werkdruk zijn aangepast aan de situatie van de re-integrerende medewerker. “The Good Agency kan dat wel,” legt Tim uit, ”daardoor ervaart de terugkerende medewerker minder werkdruk en kan hij on-the-job herstellen in zijn eigen vakgebied.”

Pilots met re-integranten van werkgevers in de regio Rotterdam leverden goede resultaten op: het is gelukt om de inzetbaarheid in uren binnen een aantal weken te verhogen en dat leidde tot snellere betermelding van de medewerkers.

Meer weten? Kijk op de website van The Good Agency.

Meer weten over MVO in klantcontact? Kijk op de speciale website van de KSF.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen