Wil jij de Stichting Reclame Code adviseren?
Wil jij de Stichting Reclame Code adviseren?
22 augustus 2022 
1 min. leestijd

Wil jij de Stichting Reclame Code adviseren?

De KSF is aangesloten bij de Stichting Reclame Code (SRC). Het doel van de SRC is met zelfregulering ervoor zorgen dat er op verantwoorde manier reclame wordt gemaakt. Deze doelstelling wordt o.a. gerealiseerd door samen met het bedrijfsleven regels op te stellen waaraan reclame dient te voldoen. Bij wijzigingen en nieuwe reclamecodes wordt de KSF gevraagd om advies te geven. Daar zoeken we enthousiaste KSF-leden voor!

Heb je interesse om samen met andere KSF-leden de Stichting Reclame Code te adviseren? Uiteraard met het belang van de klantcontactbranche in het vizier, namelijk dat er voor organisaties nu en in de toekomst voldoende ruimte is om hoogwaardig, kwalitatief klantcontact te kunnen (blijven) organiseren.

Neem contact op met Roel Masselink, roel.masselink@klantenservicefederatie.nl.

Reclame Code Commissie

Daarnaast kan de SRC zelf ook nieuwe leden gebruiken voor de Reclame Code Commissie (RCC) en het College van Beroep (CvB). De (voorzitter van de) RCC beoordeelt klachten aan de hand van de code en stelt vast of deze regels zijn overtreden en het CvB behandelt beroepschriften tegen beslissingen van de RCC.

De positie die leden van de RCC en CvB innemen in het klachtenbehandelingsproces is van wezenlijk belang. Niet alleen onafhankelijkheid in de besluitvorming, maar ook kennis, kunde en taakopvatting van de leden speelt een grote rol.

Uitgangspunten

  • Leden hebben praktijkkennis van reclame en specifieke kennis van media, communicatie, (influencer)marketing of bijvoorbeeld consument en maatschappij;
  • Juridische kennis voorafgaande aan het lidmaatschap is niet vereist;
  • De SRC wil een evenwichtige vertegenwoordiging van alle sectoren binnen de branches en staat voor een diverse samenstelling van de leden in de commissie.

 Vanuit KSF kunnen we hiervoor kandidaten aandragen. Interesse? Neem ook dan contact op met Roel Masselink, roel.masselink@klantenservicefederatie.nl.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen