UWV presenteert blik op arbeidsmarkt 2019
UWV presenteert blik op arbeidsmarkt 2019
30 januari 2019 
0 min. leestijd

UWV presenteert blik op arbeidsmarkt 2019

Werkgevers gaven via een enquête van het UWV in het najaar van 2018 aan dat 46% van hun vacatures moeilijk vervulbaar was. Het aandeel moeilijk vervulbare vacatures is het hoogst in de bouw (58%) en het laagst in het openbaar bestuur (31%). Werkgevers passen niet vaak de arbeidsvoorwaarden of functie-eisen aan bij moeilijk vervulbare vacatures, omdat dat volgens hen niet mogelijk of toch niet nodig is en/of niet past binnen het bedrijfsbeleid.

Drie van de tien werkgevers met vervulde vacatures geven aan dat ze een vacature hebben vervuld met iemand die niet de juiste opleiding of scholing had. Via learning on the job en/of training en scholing zorgen werkgevers er dan voor dat de kandidaat toch op de vacature aansluit.

Werkgevers passen hun strategie voor de werving van nieuwe medewerkers aan: er worden andere kanalen ingezet en een deel past de arbeidsvoorwaarden of de functie-eisen aan.

Lees het hele rapport op de website van het UWV.

Ook in de klantcontactbranche zijn veel vacatures. Onze strategische panels spraken over mogelijke oplossingen waarmee al geëxperimenteerd wordt. Daarover lees je meer in het bericht ‘Strategische panels: oplossingen voor de arbeidsmarkt?’

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen