Toch nog niet alle bedrijven AVG-proof in Nederland
Toch nog niet alle bedrijven AVG-proof in Nederland
04 september 2018 
1 min. leestijd

Toch nog niet alle bedrijven AVG-proof in Nederland

De Volkskrant publiceerde in augustus resultaten van een eigen onderzoek naar de naleving van de AVG. Ze deden een privacytoets bij 10 grote bedrijven, Nederlandse en internationale. Van deze 10 slaagden er 3. Lees het artikel over onderzoek van de krant.

Wat de oorzaken zijn van het niet voldoen aan de eisen die de AVG stelt? Ondanks alle aandacht en veel voorbereiding zijn niet alle bedrijven AVG-proof. Dat komt door menselijke fouten, processen die niet helemaal goed zijn ingericht en soms is het niet duidelijk welke gegevens waar worden bewaard.

Online chechklist KSF
Om leden te helpen bij het in kaart brengen van processen en de bewaarplaatsen van  gegevens, bewaartermijn en redenen van verwerking, heeft de KSF een online checklist ontwikkeld. Deze tool is uitsluitend beschikbaar voor leden. In mei zijn de eerste bedrijven ermee aan de slag gegaan en ze hebben met de tool hun AVG-compliance beter op orde kunnen brengen.

Enorm geholpen
Reina van der Sluis, Coordinator Consumer Care bij Koninklijke Verkade vertelt enthousiast dat de tool haar enorm heeft geholpen. “Er staan dingen op die ik nog niet in beeld had, dus ik ben er erg blij mee. Het werkt gemakkelijk en voegt echt iets toe.”

Wil je ook beter inzicht en de losse eindjes afwerken om AVG-proof te worden? Vraag de link aan en ga aan de slag!

De link is gekoppeld aan je bedrijf. De KSF heeft inzage in geanonimiseerde resultaten waarmee ze kan bepalen op welk deelgebied er onder leden behoefte is aan meer kennis of begeleiding.

 

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen