Succesvolle samenwerking trekt nieuwe partners
Succesvolle samenwerking trekt nieuwe partners
22 februari 2018 
1 min. leestijd

Succesvolle samenwerking trekt nieuwe partners

AANTAL PARTNERS CUSTOMER SERVICE VALLEY IN KORTE TIJD VERDUBBELD

Met Obvion, Rabobank en VGZ hebben zich drie topbedrijven in Zuid-Limburg aangesloten bij Customer Service Valley. De uitbreiding volgt kort op het partnership van DHL. Sjors de Visser, director customer care bij VodafoneZiggo en voorzitter van Customer Service Valley is zeer verheugd met deze ontwikkeling: “Dit biedt volop kansen. Een groter draagvlak betekent dat we nog slagvaardiger kunnen zijn, onder meer op het gebied van recruitment, opleiding, kennisdeling en (intersectorale) mobiliteit. Maar het is ook een bevestiging dat samenwerking in onze sector noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar gekwalificeerde klantcontactmedewerkers.”

Customer Service Valley startte drie jaar geleden als Triple Helix samenwerking. Initiatiefnemer was de gemeente Maastricht. Vooral wethouder economie John Aarts was een voorvechter van Customer Service Valley. “Onze kracht zit in de regio. Dat is mijn overtuiging. Customer Service Valley bewijst dat. Het doet me deugd dat het samenwerkingsverband zo sterk expandeert”, aldus de wethouder.

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen. Arvato Benelux BV, DHL, gemeente Maastricht, Q-Park, VodafoneZiggo en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Zuyd startten het project drie jaar geleden. In december 2017 sloot DHL aan, en nu zijn het Obvion, Rabobank en VGZ die een overeenkomst hebben getekend.

De KSF heeft dit initiatief van het begin af aan gesteund. Wij vinden het een mooi voorbeeld van samenwerking om geschikte medewerkers te vinden, op te leiden en te behouden voor de sector. Dat er nu twee keer zoveel bedrijven zijn aangesloten is goed nieuws, het betekent dat het een succesvol traject is. Goed voorbeeld doet goed volgen, dus wie weet krijgt dit straks navolging in de rest van het land.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen