Mark Elschot nieuwe voorzitter expertgroep WFM
Mark Elschot nieuwe voorzitter expertgroep WFM
14 december 2022 
1 min. leestijd

Mark Elschot nieuwe voorzitter expertgroep WFM

Per 31 december a.s. draagt Hester Stehouwer, het voorzitterschap van de expertgroep WFM over aan Mark Elschot. We danken Hester voor haar inzet en energie de afgelopen twee jaar!

Mark Elschot:

“We horen en zien het allemaal dagelijks. Er is veel werk, maar een tekort aan mensen. Koffers raken zoek, pakketjes worden te laat bezorgd de overheid is overbelast. De verdraagzaamheid neemt af. Klanten willen sneller, beter en minder contact. De conclusie is dat Nederland vastloopt. Dat moet anders. En gelukkig kan dat ook!'

Missie om klantcontact in Nederland meer werkend te maken

In mijn dagelijks leven ben ik werkzaam als directeur Vlirdens Campus. Daarin heb ik de missie om klantcontact in Nederland meer werkend te maken. Een opdracht die ik al sinds 2001 nastreef. Toen ben ik de magische wereld van klantcontact binnengerold om nooit meer weg te gaan. De sector en ik ontwikkelden zich, we werden samen volwassen zou je kunnen zeggen. In de diverse rollen die ik bekleed heb, groeide mijn overtuiging dat klantcontact alleen kan werken, als je het in de bredere context bekijkt. 

Samen met de leden

Als voorzitter van de expertgroep WFM lijkt het mij een mooie opdracht om samen met de leden de KSF verder te ontwikkelen. Als kennispartij, als netwerkpartij, als PR-instrument in de markt. 

Ik vind het daarbij belangrijk om samenwerking tussen leden te vergroten. Zowel door leden bij meer expertgroepen te laten aansluiten als meer collega’s van de leden te gaan zien. Belangrijke thema daarin is inspiratie. Door aansprekende praktijkvoorbeelden te delen. Door blogs te schrijven. Door bezoeken te doen aan organisaties in het (buitenland) land. Maar dan niet alleen KCC’s, ook andere organisaties. Het is immers de verandering van spijs die doet eten. 

Stip op de horizon

Die inspiratie heeft als doel om de KSF en haar leden gaan helpen met het bepalen van de stip op de horizon. Juist als branchevereniging moeten we bezig zijn met wat nodig is over 3 tot 5 jaar. Dat vertalen we door naar kleinere thema’s, zoals software, wet- en regelging en HR om een paar voorbeelden te noemen.”

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen