KSF HR-handboek 'Op weg naar een optimale hybride organisatie'
05 juli 2021 
2 min. leestijd

KSF HR-handboek 'Op weg naar een optimale hybride organisatie'

Dit is hét moment om keuzes te maken

Grijp je de gelegenheid aan om als organisatie fundamenteel te veranderen of houd je het oppervlakkig en ga je op dezelfde voet verder? Corona zorgt ervoor dat organisaties opnieuw gaan nadenken over het werkleven. Dit is een moment om vaste elementen van een arbeidsrelatie eens goed ter discussie te stellen en te kijken naar de essentie van de arbeidsovereenkomst. Doe je hetzelfde als voorheen en spreek je af dat medewerkers op kantoor aanwezig zijn of verander je fundamenteel en ga je ze betalen om je een dienst te leveren, onafhankelijk van de plek waar ze zijn? HR-handboek klantcontact optimaliseren Het onderscheid tussen thuiswerken of op kantoor is helder. Het is goed om de combinatie van thuiswerken en werken op kantoor procesmatig te ontdekken. Stap voor stap. Kijk daarbij naar de drijfveren van medewerkers: ook zij hebben tijdens corona nieuwe patronen ervaren en willen mogelijk niet terug naar hoe het was. En net als voor klanten zijn factoren als betrokkenheid, keuzevrijheid en vertrouwen belangrijke variabelen. Met dit handboek word je op weg geholpen met het maken van keuzes voor jouw optimale hybride organisatie. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje maar met verschillende mogelijkheden, afhankelijk van de aard van het werk. We hoeven niet alles zelf uit te proberen, maar kunnen ook leren van inzichten van anderen. In dit handboek staan de tips en best practices zoals ze zijn verzameld tijdens de HR-talkshow van de Klantenservice Federatie op 22 juni 2021.
Dit handboek is tot stand gekomen in samenwerking met vakgenoten in klantcontact en HR. Inhoud:
  1. Ontwikkeling en leren: bij de tijd, het werk en jezelf blijven. Door Ellen van Hennekeler & Marieke van Herp.
  2. De praktische, operationele kant. Door Hester Stehouwer & Judith van Paridon.
  3. Leiden in hybride organisaties. Door Marcel Mens & Tanja Neijboer.
  4. Waarborgen bedrijfscultuur. Door Huub van de Wiel & Geeske te Gussinklo.
  5. Welbevinden en vitaliteit. Door Elodie de Jong & Jorin Dijkstra
Dank aan de schrijvers van de hoofdstukken. En Jitske Kramer en Susan Soleimani voor hun bijdrage aan de totstandkoming van dit handboek. Download hieronder de verkorte versie van het handboek. Leden kunnen het volledige handboek terugvinden in de KSF Ledenomgeving. Deze omgeving is ook toegankelijk voor niet-leden. Je vind hier tevens het verslag en de opname van het KSF HR-congres.
Over de schrijver
Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down