KSF Branchecertificaat best practice voor verzekeraars
KSF Branchecertificaat best practice voor verzekeraars
29 mei 2018 
1 min. leestijd

KSF Branchecertificaat best practice voor verzekeraars

Goede kwaliteit realiseer je met medewerkers die goed zijn in hun werk, stelt het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. In de Themarapportage Kwaliteitsverbetering van februari 2018 is ons lid DAS vermeld als goed praktijkvoorbeeld; het keurmerkinstituut beveelt deze best practice zelfs aan andere verzekeraars aan.

DAS heeft medewerkers van het servicecenter laten toetsen en certificeren met het KSF Branchecertificaat. Daarmee garandeert het een basiskwaliteit voor klantvriendelijkheid, communicatieve vaardigheden, oplossingsgerichtheid en kennis van wet- en regelgeving.

Kwaliteit van klantenservice
“Heel fijn dat ons branchecertificaat in dit rapport is opgenomen,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur KSF. “Hoe meer organisaties het branchecertificaat afnemen, hoe meer we de kwaliteit van klantenservice in Nederland kunnen garanderen. We toetsen op zaken die belangrijk zijn voor het vertrouwen dat klanten hebben in een organisatie. Dat dat nu wordt gewaardeerd als best practice voor verzekeraars, is voor ons een bevestiging van het goede werk van onze commissie ontwikkeling en certificering, de commissie achter de branchecertificaten.”

Medewerkers behouden en doorontwikkelen
Karin Brugman, manager Servicecenter & Proces en Beheer bij DAS, vertelt waarom ze heeft gekozen voor het KSF Branchecertificaat voor haar medewerkers. “Sinds januari 2017 zijn wij lid van KSF en toen ik hoorde van de mogelijkheid om onze medewerkers een branchecertificaat te laten halen was ik gelijk enthousiast. Ik vind dit een mooie toevoeging naast ons eigen opleidingsprogramma. Wij willen graag onze medewerkers behouden en tegelijkertijd werken aan het doorontwikkelen van de kwaliteit van onze gesprekken. Hierin past de certificering van de medewerkers heel goed. Ook dit jaar bieden wij onze medewerkers weer de mogelijkheid om het branchecertificaat te halen.”

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen