Klantcontact tijdens COVID-19
Klantcontact tijdens COVID-19
17 maart 2020 
0 min. leestijd

Klantcontact tijdens COVID-19

Het zijn bijzondere tijden, waarin de klantcontactsector heel belangrijk werk doet, dat is duidelijk. Heel zichtbaar zijn de effecten van COVID-19 op de reis- en de verzekeringsbranche. Supermarkten draaien overuren en klantenservices worden overspoeld met vragen over voorraden. Mensen hebben zorgen of willen dingen nu geregeld of opgelost hebben. Zo is ook het UWV druk met deze situatie. Anderen zorgen ervoor dat vitale processen in de samenleving doorgang vinden, zoals het verstrekken van informatie en het aannemen van storingsmeldingen.

KSF-leden (de contactcenters) krijgen vandaag een korte vragenlijst over o.a. de impact op het contactvolume en thuiswerken. Zo brengen we in kaart hoe het onze sector vergaat, met als doel om elkaar te helpen in uitdagende tijden en de belangrijke rol van contactcenters zichtbaar te maken. Uiteraard delen we in de komende periode de stand van zaken in de branche. Verder verzamelen we tips en adviezen uit de sector en delen deze via onze website, FB-community en LinkedIn. Als brancheorganisatie zijn we er om elkaar te steunen, ook in tijden van COVID-19.

Veel sterkte en succes in deze uitdagende periode en als we iets kunnen doen voor je, horen we het graag.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen