Definitieve teksten CAO Facilitaire Contactcenters 2022-2023 gepubliceerd
De tekst van de CAO Facilitaire Contactcenters 2022-2023 is gepubliceerd. De Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC), CNV Vakmensen, FNV en Qlix hebben de teksten recent getekend. De cao loopt van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2023.
Algemeen verbindendverklaring
De Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN) is namens de cao-partijen inmiddels gestart met het traject bij het Ministerie van SZW voor de algemeen verbindendverklaring (AVV) van de cao. WFC verwacht dat eind augustus hierover het besluit valt.
Pensioenregeling
Een AVV verplicht alle facilitaire contactcenters die onder de werkgeversdefinitie vallen om de cao toe te passen. De overeengekomen pensioenregeling valt niet onder een eventuele AVV en is alleen verplicht voor WFC-leden.
Download hier de cao-tekst
Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.
Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.
In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.