In de zomer en de herfst van 2020 heeft een kopgroep Klantenservice Next Level gedroomd, gedacht en gesproken over de toekomst van klantenservice. In panels met in totaal zo’n 100 deelnemers zijn er dromen geformuleerd. Die dromen zijn nu bekend:
Toekomstdroom 1: de centrale positie van klantenservice als afdeling staat niet ter discussie
Toekomstdroom 2: klantenservice, de winnende strategie
Toekomstdroom 3: elk klantcontact heeft toegevoegde waarde voor zowel klant als organisatie
Toekomstdroom 4: excellente klantenservice, werkt alleen samen
Toekomstdroom 5: mens waar het moet, digitaal waar het kan
Toekomstdroom 6: de klantcontactmedewerker heeft een volwaardige baan met een volwaardig salaris. Hij geniet dezelfde rechten en plichten als zijn collega’s.
Toekomstdroom 7: ‘Mensen willen graag bij de klantenservice werken omdat zij dan waarde toevoegen aan het leven van anderen’