De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan.
De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan.
28 oktober 2024 
1 min. leestijd

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan.

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan. Meld je (alvast) aan voor een van de online vragenuurtjes.

Begin november publiceert KSF het concept voor een code voor verantwoordelijk marktgedrag voor de klantcontactsector. Met deze code wil KSF verantwoordelijk marktgedrag in de sector bevorderen en een impuls geven aan het verbeteren van het uitbestedings- en inleningsbeleid in de klantcontactsector. Op de Algemene Ledenvergadering in november wordt de conceptcode besproken om vervolgens in de loop van 2025 officieel door de leden te worden vastgesteld. Na vaststelling zullen KSF-leden de code voor verantwoordelijk marktgedrag  in hun organisatie moeten toepassen.

In de aanloop naar de bespreking op de ALV organiseren we voor leden een tweetal online vragenuurtjes waarin de concept-versie wordt toegelicht en eventuele vragen kunnen worden gesteld. De vragenuurtjes zijn alleen toegankelijk voor leden en vinden plaats op dinsdag 19 november van 10.00-11.00u en vrijdag 22 november van 14.30u.  Ben je (werkzaam bij een) KSF lid? Meld je dan nu alvast aan voor één van deze onlinesessies.

Achtergrond Code voor Verantwoordelijk Marktgedrag

Deze Code voor Verantwoordelijk Marktgedrag vindt zijn achtergrond in de handreiking die KSF in 2022 deed aan alle partijen die toen betrokken waren bij de CAO Facilitaire Contactcenters. Daarbij benadrukte KSF de gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen de gehele klantcontactketen voor een duurzame, verantwoorde ontwikkeling van arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in de facilitaire contactcenters.

Nog geen lid? Word dan met jouw organisatie vandaag nog lid en profiteer meteen van alle voordelen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen