Creatieve online marketeer gezocht
Creatieve online marketeer gezocht
19 oktober 2020 
1 min. leestijd

Creatieve online marketeer gezocht

De Klantenservice Federatie, branchevereniging voor klantcontact, zoekt een creatieve online marketeer. Iemand die affiniteit heeft met klantcontact als vakgebied. Iemand die onze kennis omzet in aantrekkelijke content. Content waarmee we onze leden nog beter van dienst zijn via onze websites en onze social media en die onze ambities duidelijk maakt.

We zijn een bruisende vereniging in een snel ontwikkelend vakgebied. Als branchevereniging zijn wij hét kennisplatform voor alles wat met het managen van klantcontact te maken heeft. De plek waar iedereen online en offline terechtkomt. Leden, niet-leden, media en politiek. We hebben de ambitie om verder te groeien en deze rol nog meer invulling te geven.

Je gaat werken in een klein en wendbaar team op een locatie in de omgeving van Utrecht en deels thuis. Je werkt 32-40 uur per week, krijgt een salaris afhankelijk van kennis en ervaring. Je start zo spoedig mogelijk.

Wat ga je doen?
Je vertaalt de visie en de strategische plannen van de vereniging naar marketingcommunicatiebeleid.

Je creëert content en bent aanspreekpunt voor eventuele externe betrokkenen. Je adviseert over het inzetten van de juiste platformen voor de content. Je schrijft zoekmachinevriendelijke teksten die aansluiten bij de strategie en de verschillende doelgroepen en zorgt voor zoekmachineoptimalisatie.

Je evalueert continu de effecten van je acties aan de hand van cijfers en statistieken en doet verbetervoorstellen om strategie en content aan te passen wanneer nodig. Je bedenkt zelf, en stimuleert de aanlevering van, content voor diverse communicatie-uitingen (o.a. websites, social media, nieuwsbrieven, webinars, whitepapers).

Je voert marktonderzoeken uit, zet marketingcampagnes uit en analyseert de uitkomsten om verbetervoorstellen te doen. Je optimaliseert en onderhoudt de websites en social media. Je initieert het (verder) ontwikkelen, implementeren en evalueren van succesvolle (online) marketingtools.

Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de content en campagnes die je plaatst.

Kennis en ervaring:

  • minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van (online) marketing, communicatie, design of vergelijkbaar
  • minimaal 5 jaar ervaring met (online) marketing (SEO, SEA, Google Analytics, Google Tag manager, social media en marketingautomation)
  • kennis van (online) marketingcommunicatie
  • affiniteit met social media
  • uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden

Competenties:

  • verantwoordelijkheid
  • integriteit
  • klantgerichtheid
  • analytisch vermogen
  • communicatieve vaardigheden
  • creativiteit
  • planning en organisatie
  • samenwerking

Heb je vragen? Bel dan met Geeske te Gussinklo, directeur: 06-39014761 of mail haar op geeske.tegussinklo@klantenservicefederatie.nl.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen