Bezoekers KSF Jaarcongres: “KSF Branchecertificaat is een belangrijke motor voor professionalisering”
Bezoekers KSF Jaarcongres: “KSF Branchecertificaat is een belangrijke motor voor professionalisering”
19 december 2024 
1 min. leestijd

Bezoekers KSF Jaarcongres: “KSF Branchecertificaat is een belangrijke motor voor professionalisering”

Het KSF Branchecertificaat is een belangrijke motor voor de professionalisering van klantcontactmedewerkers. Dat is één van de waardevolle inzichten die tijdens het KSF Jaarcongres werd opgehaald onder de deelnemers.

Bezoekers aan het congres werd gevraagd naar mening over de rol van het KSF Branchecertificaat. De resultaten laten zien dat certificering breed wordt erkend als een belangrijk middel om professionalisering binnen de klantenservice-sector te bevorderen. De opgehaalde inzichten zijn belangrijke input voor de Waarborgcommissie Branchecertificering die vanuit KSF onder meer toezicht houdt op de kwaliteit van het certificaat en wordt meegenomen in de verdere ontwikkeling van het KSF Branchecertificaat.

Examens effectief instrument

Een ruime meerderheid van de ondervraagden (68%) ziet examens als een effectief instrument om medewerkers te professionaliseren. Zoals een van de ondervraagden het verwoordde: “Een examen biedt niet alleen een standaard, maar motiveert medewerkers ook om hun kennis actief bij te houden.”

Basisexamen, aanvullende modules en terugkerende toetsing

Meer dan de helft (54%) ondersteunt het idee van een breed gedragen basisexamen. Daarnaast vindt 57% dat aanvullende modules nodig zijn om verdere verdieping en flexibiliteit in ontwikkeling mogelijk te maken. Ook regelmatig terugkerende toetsing wordt door 54% van de respondenten als belangrijk ervaren. Dit onderstreept het belang van continu leren en ontwikkelen binnen een sector die constant in beweging is.

Certificering is waardevol

De belangrijkste conclusie is dat de KSF-certificering wordt gezien als waardevol, met ruimte om de impact verder te versterken. Door samenwerking en gerichte investeringen in ontwikkeling, kunnen we de klantenservice-sector met het KSF certificaat naar een hoger niveau tillen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen