Volledige teksten CAO Facilitaire Contactcenters 2025-2027 beschikbaar
Volledige teksten CAO Facilitaire Contactcenters 2025-2027 beschikbaar
30 december 2024 
0 min. leestijd

Volledige teksten CAO Facilitaire Contactcenters 2025-2027 beschikbaar

De Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) heeft de volledige cao-teksten voor de CAO Facilitaire Contactcenters 2025-2027 beschikbaar gesteld. De nieuwe cao-tekst heeft een modernisering ondergaan en is in meer begrijpelijke taal herschreven.

Download cao-teksten

Toepassing

Per 1 januari 2025 moet de nieuwe cao (volledig) worden toegepast door:

  • Leden van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters; en
  • Facilitaire contactcenters die in hun arbeidsovereenkomsten of eigen arbeidsvoorwaardenregeling hebben afgesproken de CAO Facilitaire Contactcenters te volgen. Afhankelijk van de formulering die daarbij wordt gebruikt kan dit ook betekenen dat je de pensioenregeling uit de cao moet toepassen.

Voor alle andere facilitaire contactcenters geldt dat de nieuwe cao moet worden toegepast zodra de de CAO Facilitaire Contactcenters 2025-2027 algemeen verbindend is verklaard door de Minister van Sociale Zaken. Naar verwachting wordt de AVV in het eerste kwartaal van 2025 afgegeven. De AVV heeft geen betrekking op de pensioenregeling in de cao. Een pensioenregeling kan niet algemeen verbindend worden verklaard.

AVV kent geen terugwerkende kracht. Dit houdt echter niet in dat de (aanpassing van) arbeidsvoorwaarden die voor de AVV van kracht werden (bijv. salarisaanpassingen) niet toepassing zijn. Deze moeten per AVV-datum alsnog worden toegepast, maar dan dus zonder terugwerkende kracht tot 1 januari.

Vragen?

Heb je als facilitair contactcenter of namens een facilitair contactcenter vragen over de toepassing van de CAO Facilitaire Contactcenters? Dan kun je die stellen via info@klantenservicefederatie.nl. Via dat e-mailadres kun je ook meer informatie over het lidmaatschap van WFC opvragen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen