Op weg naar een vernieuwd KSF-branchecertificaat
Op weg naar een vernieuwd KSF-branchecertificaat
15 mei 2025 
0 min. leestijd

Op weg naar een vernieuwd KSF-branchecertificaat

Vandaag kwam de waarborgcommissie bijeen om te werken aan de herziening van het KSF-branchecertificaat. De certificering is eerder overgedragen aan stichting eX:Plain, die momenteel samen met KSF een vernieuwd certificaat ontwikkelt voor de klantcontactbranche.

De waarborgcommissie bestaat uit experts die de breedte van de branche vertegenwoordigen. Tijdens de bijeenkomst is gesproken over de visie op het nieuwe certificeringskader. Er werden keuzes bevestigd, en zowel knelpunten als verbeterideeën werden besproken. 

Deze visie vormt het vertrekpunt voor de volgende stappen in de ontwikkeling van het nieuwe branchecertificaat. Als alle seinen in juni op groen staan, is het streven om in het najaar te starten met een pilot zodat begin 2026 met het vernieuwde certificaat gestart kan worden.

In de komende periode wordt de visie verder uitgewerkt en vertaald naar een concrete aanpak. Daarbij betrekken we het veld en onze leden actief. Gedurende het jaar zullen we op meerdere momenten de voortgang met jullie delen.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen