Nieuwe Code Telemarketing per 1 maart 2020 van kracht
Nieuwe Code Telemarketing per 1 maart 2020 van kracht
28 februari 2020 
0 min. leestijd

Nieuwe Code Telemarketing per 1 maart 2020 van kracht

De herziene Code Telemarketing is op 27 februari 2020 aangenomen door het bestuur van de Stichting Reclame Code. De code wordt met ingang van 1 maart 2020 van kracht en geldt voor ieder bedrijf dat aan telemarketing doet.

Er geldt een overgangstermijn van drie maanden (dus tot 1 juni) voor de uitzonderingstermijn voor de klantrelatie (artikel 3). Er wordt hard gewerkt aan de totstandkoming van de onafhankelijke commissie die de aanvragen voor de uitzondering gaat beoordelen: reglementen en procedures moesten worden geschreven, een website ingericht etc. Het is bijna zover dat er aanvragen ingediend kunnen worden. We houden je op de hoogte.

Bekijk hier de Code voor Telemarketing 2020 (def 13.2.2020) op de website van de Stichting Reclame Code.

Lees de Gedragscode voor leden: Gedragscode-Telemarketing (pdf)

Bekijk wat er verandert: 200218-Praktische-veranderingen-herziening-Code-Telemarketing (pdf)

Balanstest klanttermijn voor de onderbouwing waarom je een oud-klant binnen de maximale termijn van drie jaar belt: Balanstest-klanttermijn-telemarketing (pdf)

Praktische veranderingen per 1 maart 2020: 200218-Praktische-veranderingen-herziening-Code-Telemarketing (pdf)

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen