Medewerker klantenservice ook in 2025 op lijst kansrijke beroepen UWV
Medewerker klantenservice ook in 2025 op lijst kansrijke beroepen UWV
24 juni 2025 
0 min. leestijd

Medewerker klantenservice ook in 2025 op lijst kansrijke beroepen UWV

Ieder jaar brengt UWV kansrijke beroepen in beeld. Ook nu de krapte op de arbeidsmarkt iets afneemt, zijn er nog honderden beroepen die goede kansen bieden voor werkzoekenden. De kans op werk in beroepen verandert door de jaren heen. De meeste beroepen op de lijst zijn al jarenlang kansrijk, net als het beroep van klantenservicemedewerker.

Bekijk alle kansrijke beroepen .pdf

‘Het is goed om te beseffen dat het alsnog niet altijd eenvoudig is om een baan te vinden, zelfs in kansrijke sectoren. Concurrentie en specifieke eisen van werkgevers maken de zoektocht soms toch lastig,’ vertelt arbeidsmarktadviseur Stef Molleman. 'Veel beroepen in het overzicht vragen specifieke kennis. Vaak is een korte of langere opleiding noodzakelijk. Soms is een certificaat voldoende.' 

Wil jij werken in klantcontact?

Klantcontact is het visitekaartje van een organisatie. Klantcontactmedewerkers zorgen voor tevreden klanten en dragen op die manier bij aan het succes van een organisatie. Medewerkers die het KSF Branchecertificaat hebben behaald hebben aangetoond te beschikken over de voor het vak vereiste kennis en vaardigheden. Als werkgever, uitzendorganisatie of als (toekomstig) medewerker in de klantcontactsector meer weten over het KSF Branchecertificaat?



Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen