Mijn naam is Tanja Neijboer en ik ben Manager Klantcontactcentrum bij WoningNet. Bij de Klantenservice Federatie ben ik onderdeel van de klankbordgroep van het KSF HR-congres. Samen met hashtag#vakgenoten denk ik mee over de inhoud en organisatie van het dit congres. Waanzinnig leuk om te doen!
Woningnet
Een dak boven je hoofd is een basisbehoefte. En daar sluit onze missie bij aan: 'Een passende woning voor iedereen.' Daarom zetten wij ons in om vraag en aanbod van sociale huurwoningen zo goed mogelijk bij elkaar te brengen. Wij zijn geen woningcorporatie en verhuren zelf geen woningen, maar zorgen ervoor dat woningzoekenden de juiste weg vinden. We streven ernaar dat woningzoekenden zo zelfstandig mogelijk hun weg kunnen vinden. Dat is een uitdaging in een krappe woningmarkt, met complexe regelgeving en een diverse doelgroep, waarin taalbarrières en digitale toegankelijkheid soms een rol spelen.
Ons doel?
Persoonlijk en helder klantcontact, afgestemd op de behoeften van onze doelgroep. Met een team van zo’n 50 collega’s staan wij dagelijks klaar om woningzoekenden te helpen. Onze digitale hulpmiddelen zijn gebruiksvriendelijk en ondersteunen de klantreis optimaal. En dat is te zien: in 2024 kregen we een 8,5 in ons klanttevredenheidsonderzoek!
Om ons vakmanschap scherp te houden, is WoningNet lid van de Klantenservice Federatie (KSF). Door events, kennissessies en kennisdeling met andere leden blijven we bij op het gebied van klantcontact, customer experience en nieuwe technologieën. Zo waarborgen we de kwaliteit van onze dienstverlening én versterken we onze expertise.